UE-tur till Danmark

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

UE-tur till Danmark

Inlägg av Zeahawk »

Nu är det dags för en UE-träff igen i söder! Lördagen den 29:e denna månad går turen till Danmark. Samling på Hyllie station ca kl 8 på morgonen. Tåg nordväst (Helsingborg, Halmstad mm) inkommer 7.31, 7.53 och 8.02, tåg från nordost (Hässleholm, Kristianstad, Karlskrona, Alvesta mm) inkommer 07.42 och 07.51. Jag kör från Norje i Blekinge och kan ev plocka upp någon på vägen.

Stoppen är inte bokade än men det finns några tips vi skall kolla upp:

- Industriområde på Amager - utgår, är numera rivet.
- Fabrik i Slagelse
- Stevnsfort (kalla kriget-museum, bokning av biljetter till bunkersystemet på 1,6km måste göras i förväg och kostar 110DKK för vuxen och 90DKK för studerande)

Fler förslag är välkomna. Ta med lämplig utrustning och kläder för alla situationer!

Det blir även ett stopp på Bilka eller något liknande under dagen för att kunna proviantera och fylla på dryckesförråd för de som önskar.

Jag har brobizz+brokort att låna ut (dvs vi kör över för halva priset), vi delar på kostnaderna för överfarten. Anmälan snarast! Meddela även om du har bil och kan plocka upp folk. Kan eventuellt bli något stopp i trakterna runt Malmö med på vägen hem om intresse och tid finns.

Finns även en grupp på Facebook för detta, de som önskar inbjudan, PMa er profilsida så bjuder jag in er.
Senast redigerad av 3 Zeahawk, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Uppdatering av platsinfo
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Canonym
Inlägg: 37
Blev medlem: sön 18 apr 2010, 19:16

Inlägg av Canonym »

Hur ser det ut med anmälningar till detta?
Finns det några länkar med bilder till besöksmålen? :D
Användarvisningsbild
Ant
Inlägg: 150
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 17:40

Inlägg av Ant »

Det är sånt här som får mig att önska att jag bodde längre söderut.... Tycker hur som helst att det är väldigt bra att du tar initiativ till sånt här Zeahawk!
Den enklaste vägen är inte den roligaste...

http://www.flickr.com/photos/ant_pictures/sets/
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

[quote=""Canonym""]Hur ser det ut med anmälningar till detta?
Finns det några länkar med bilder till besöksmålen? :D [/quote]

Tunt med anmälningar än så länge. Har inte hunnit kolla upp allt än, har haft fullt upp på jobbet. Området på Amager ser jämnat med marken ut på flygfoton, men är med i serien Bron på TV. Vet inte hur länge sen den är inspelad eller om jag bara letat på fel ställe på Amager. Har fått fram ett företagsnamn som jag försöker leta upp var det ska ha funnits. I övrigt har jag inte hunnit kolla mer, men mer info kommer.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

[quote=""Ant""]Det är sånt här som får mig att önska att jag bodde längre söderut.... Tycker hur som helst att det är väldigt bra att du tar initiativ till sånt här Zeahawk![/quote]

Weekendsemester till Danmark kanske? ;) Boende går att ordna!
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Pga dåligt intresse ställs Danmarksturen in.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

Hade gärna hakat på om jag upptäckt detta lite tidigare, men men..får kika in i tråden händelser lite oftare... :)
Skriv svar