Förslag på/intressekoll om en årsbok

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Oj vad det skrällt till här, tack för all positiv feedback, kul att ni gillade den, hoppas ni känner att jag förvaltade era bilder och texter på ett bra sätt.
Vi kan väl hoppas på en repris nästa år.

Benkar: jag ska klippa och klistra och lägga in den i den andra tråden, fixar detta efter helgen.

Programmen jag använde var några stycken, till den fyrkantiga som gjordes på paddan körde jag ett som heter ebookmagic, typ 28 spänn. Ett kul app för just sånt här ändamål men den visade sig vara buggig som fasen så det tog ett tag att ta sig förbi dessa problem. Men det gick ju. För att skala ner och minska bilderna använde jag en app som heter iresize, kostar ca 7 kr, finns säkert gratis varianter men denna kan jag rekomendera.

A4 versionen gjorde jag på macen med Pages med lite hjälp av iphoto för att få fotona i lagom storlek. Kändes lite "tråkigt" med en ren A4 pdf men den är ju bra om man skriva ut den nån gång. Bilderna blir ju bättre samt variationerna är större än appen på iPaden.

Den fyrkantiga från paddan blir ju även nästan dubbelt så stor av nån anledning så det gör också att jag tycker A4 versionen på datorn är bättre.

Gott nytt på er och tack igen för ett trevligt samarbete.
/Daniel
Användarvisningsbild
Forsis
Inlägg: 139
Blev medlem: sön 21 nov 2010, 15:38
Kontakt:

Inlägg av Forsis »

Jag instämmer i hyllningarna: bra jobbat, DMT!

Hoppas verkligen det blir en liknande variant om ett år.
Skriv svar