Jakten kan börja!

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Jakten kan börja!

Inlägg av Zeahawk »

Jag har idag som avslutning på UE-året gömt en "28-dagarsenareartefakt" på ett välkänt UE-objekt någonstans i närheten av Karlskrona. Det gäller nu för någon annan att hitta den, ta den med sig, och placera på ett nytt UE-objekt någonstans och ge en ledtråd om var den befinner sig. Ledtråden kan vara iform av en text eller en bild. På objektet finns en liten infolapp med 28ds logga på så ni vet att ni hittat rätt.

Prylen kan ses som en extra försoningsgest till någon som jag "rökte fredspipa med" igår kväll efter en tids dispyter. =) Låt oss nu se vilka äventyr denna pryl kommer ut på! Den som hittar objektet tar en bild på det och lägger ut här i samband med att den nya ledtråden läggs ut.

Dagens ledtråd: Mörkt, fuktigt och lustgas.

Låt jakten börja!
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Zeahawk""]Jag har idag som avslutning på UE-året gömt en "28-dagarsenareartefakt" på ett välkänt UE-objekt någonstans i närheten av Karlskrona. Det gäller nu för någon annan att hitta den, ta den med sig, och placera på ett nytt UE-objekt någonstans och ge en ledtråd om var den befinner sig. Ledtråden kan vara iform av en text eller en bild. På objektet finns en liten infolapp med 28ds logga på så ni vet att ni hittat rätt.

Prylen kan ses som en extra försoningsgest till någon som jag "rökte fredspipa med" igår kväll efter en tids dispyter. =) Låt oss nu se vilka äventyr denna pryl kommer ut på! Den som hittar objektet tar en bild på det och lägger ut här i samband med att den nya ledtråden läggs ut.

Dagens ledtråd: Mörkt, fuktigt och lustgas.

Låt jakten börja![/quote]

Lite nyfiken bara, fredspipan?
Var det mögel i den? :D
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Zeahawk""]Jag har idag som avslutning på UE-året gömt en "28-dagarsenareartefakt" på ett välkänt UE-objekt någonstans i närheten av Karlskrona. Det gäller nu för någon annan att hitta den, ta den med sig, och placera på ett nytt UE-objekt någonstans och ge en ledtråd om var den befinner sig. Ledtråden kan vara iform av en text eller en bild. På objektet finns en liten infolapp med 28ds logga på så ni vet att ni hittat rätt.

Prylen kan ses som en extra försoningsgest till någon som jag "rökte fredspipa med" igår kväll efter en tids dispyter. =) Låt oss nu se vilka äventyr denna pryl kommer ut på! Den som hittar objektet tar en bild på det och lägger ut här i samband med att den nya ledtråden läggs ut.

Dagens ledtråd: Mörkt, fuktigt och lustgas.

Låt jakten börja![/quote]

Kul! Har en god aning om vilket ställe det rör sig om :) Ska se om jag inte kan kolla det nån gång nästa vecka.

Gott nytt år förresten allihopa!
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

[quote=""bunkrologen""]Lite nyfiken bara, fredspipan?
Var det mögel i den? :D [/quote]

Självklart! Prima Benkar-Riff! ;)
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Sådant här gillar jag, bra initiativ! Har mina aningar om vart denna "artefakt" ligger, dock är jag sjuk så en jakt kan jag nog glömma. Du har ju avslöjat för vissa vart du befunnit dig...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

[quote=""Saddam""]Sådant här gillar jag, bra initiativ! Har mina aningar om vart denna "artefakt" ligger, dock är jag sjuk så en jakt kan jag nog glömma. Du har ju avslöjat för vissa vart du befunnit dig...[/quote]

Haha, jag trodde faktiskt nästan att du skulle varit först ut! Men å andra sidan, så länge inga nya ledtrådar kommer upp så sitter den där den sitter. =) Kollar man på mina bilder med så är det väl ännu lättare att lista ut var den kan tänkas befinna sig.

Jag ser fram emot att själv kunna delta i jakten sedan när den har flyttats, vem det nu blir som är först ut.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

Hittad!

Bild


Artefakten är även denna gång utplacerad på ett välkänt ställe någonstans i Karlskrona.

Ledtrådar: Mörkt, fuktigt samt kiss&bajs
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""FRH""]Hittad!



Ledtrådar: Mörkt, fuktigt samt kiss&bajs[/quote]

Mmmm, har en ide om var men varför är det då nåt i din ledtråd som gör att jag inte bara rusar dit..... :rolleyes:
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""DMT""]Mmmm, har en ide om var men varför är det då nåt i din ledtråd som gör att jag inte bara rusar dit..... :rolleyes: [/quote]

Mörkrädd? ;)
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""FRH""]Mörkrädd? ;) [/quote]

Inte på något sätt för mörkret utan för det man inte ser i mörkret ;) , var o kikade på ett känt ställe men hittade inte artefakten, antingen var jag på fel ställe eller så är ankan på fel ställe, det kan vara så att jag var på rätt ställe men inte ankan. Det kan också vara så att både jag och ankan var på rätt ställe men på olika håll, det troligaste är nog att jag hade fel dock.
Det var mörkt, fuktigt o koppling till diverse kroppsvätskor fanns också på stället jag var på. Däremot mitt i underjorden började ficklampan lägga av, så det kan vara så att jag och ankan var på samma ställe men jag inte hittade den. :mad:

Ja, ja bättre lycka till nästa person, det var ett tag sen jag var på detta stället så det var kul att få lite underjord- och zombievibbar igen.
Skriv svar