Sveriges hemligaste rum, visning av SFV 26 maj 2012

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

Ingen som tittade på garnisonsjukhuset i Karlsborg?

edit: Läste just på Flashback att det var totalt utblåst och ointressant.
Senast redigerad av 1 FRH, redigerad totalt 0 gånger.
jennyann
Inlägg: 16
Blev medlem: fre 25 maj 2012, 07:21

Inlägg av jennyann »

Håller med din "[url=http://www.***.se]edit[/url]".. blir trött på sånt där trams, har folk inget bättre för sig..
Senast redigerad av 2 benkar, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Reklamlänk borttagen
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Det som gör att jag helt har ledsnat på dessa tillställningar är att :

1. Det är inte hemligt för 5 öre. Hade det varit det så hade det inte heller visats upp för allmänheten. Det kanske låter tufft?

2. Att köa för att få se något i konkurrens med gråtande barn, glassförsäljare etc... Det är väldigt långt ifrån vad jag strävar efter.

3. Inflationen i ordet hemlig är enorm. Tänk att det t.o.m skulle gå så långt som till hemligaste... Suck.
Användarvisningsbild
Toria
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 09 mar 2011, 14:17
Kontakt:

Inlägg av Toria »

Jag håller med dig om att det inte är hemligt när de går ut med det offentligt vilket känns lite töntigt. Ändå får vi ha i åtanke att platserna, i alla fall en del av dem, faktiskt har varit hemliga en gång i tiden vilket troligtvis är vad dem syftar på. Det finns historier kring platserna vilket arrangörerna delar med sig av på sina guidade turer.
Jag tycker att det är helt underbart att aktiviteter som dessa finns. Att de öppnar upp rum som annars är stängda för allmänheten. Visst att vi som håller på med hobbyn tar oss till liknande platser vi kan läsa på om och där vi inte behöver trängas med andra om utrymmet, men tänk vad bra att de som inte håller på med UE får se vad som döljer sig under ytorna. Gratis är det också.
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

Tänk så fina bilderna från mentalsjukhuset kunde ha varit utan en massa meningslöst taggande överallt, trist :(
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""bunkrologen""]Det som gör att jag helt har ledsnat på dessa tillställningar är att :

1. Det är inte hemligt för 5 öre. Hade det varit det så hade det inte heller visats upp för allmänheten. Det kanske låter tufft?

2. Att köa för att få se något i konkurrens med gråtande barn, glassförsäljare etc... Det är väldigt långt ifrån vad jag strävar efter.

3. Inflationen i ordet hemlig är enorm. Tänk att det t.o.m skulle gå så långt som till hemligaste... Suck.[/quote]

Glass och ballonger! Vad mer kan man begära ? :D
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""rjd2""]Glass och ballonger! Vad mer kan man begära ? :D [/quote]

Gråtande barn och pinkande hundar... ;)
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""bunkrologen""]1. Det är inte hemligt för 5 öre.[/quote]Men det har varit. Poängen är väl att visa upp något som varit stängt?
Att SFV inte kan visa aktiva skyddsobjekt för allmänheten kan väl knappast komma som någon överraskning för någon?
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Skriv svar