Tour de ruckel

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Ska kolla kalendern om man kan hänga på den helgen. Hör av mig om det går att lösa.
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

[quote=""Bubblan""]Du skrev inget om ålders? Vad är minsta åldern. och kanske den äldsta åldern? :rolleyes: [/quote]

Det är för att jag bryr mig inte om vilken ålder folk har. Finns de här på forumet som är 17 som är, i mina ögon, vettigare än många 50-åringar. För mig är det viktigare att man har ett intresse och att man kan respektera andra och deras åsikter. Dock förutsätter jag att alla som skall följa med engagerar sig lite i att komma med förslag och gör lite research. Jag förväntar mig även att folk håller platserna som vi besöker för sig själva och inte skriker ut den till höger och vänster såvida det inte är kända platser som Broby och liknande. Övre ålder bryr jag mig heller inte om så länge man är mobil nog att förflytta sig hjälv utan rullator mm. ;-) "Problemet" brukar snarare vara fordon, så jag hoppas att inte alla planerar att komma med tåg. Jag har 1-2 platser lediga i bilen, ni andra som kan tänka er köra får gärna meddela avreseort och antal lediga platser. Sen hade jag väl inte tänkt mig att göra det till familjeutflykt heller, så även om min dotter brukar följa med så får hon stanna hemma denna helgen.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Zeahawk""]Det är för att jag bryr mig inte om vilken ålder folk har. Finns de här på forumet som är 17 som är, i mina ögon, vettigare än många 50-åringar.[/quote]
Exakt, du själv verkar bete dig som en nyfiken 20-åring när du ser någonting intressant bakom buskarna he he. Har aldrig funderat på folks ålder när vi varit ute och jagat ruiner. Bara kul ifall det är blandat åldersmässigt, en gång var det över 35 års åldersskillnad på yngste och äldste deltagaren men det är ju skitsamma så länge alla har samma intresse.
[quote=""Zeahawk""]Jag har 1-2 platser lediga i bilen, ni andra som kan tänka er köra får gärna meddela avreseort och antal lediga platser.[/quote]
Preliminärt kommer jag också -d.v.s. om inget annat "viktigare" dyker upp den helgen! Då finns det en bil till med 4 lediga sittplatser. Avreseort? Tja, vi kan väll samlas där vi träffades sist eller så träffas vi på samåkningsplatsen(som är lätt att hitta). Vi snackar ju om futtiga 15 minuters bilfärd.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

[quote=""Saddam""] Avreseort? Tja, vi kan väll samlas där vi träffades sist eller så träffas vi på samåkningsplatsen(som är lätt att hitta). Vi snackar ju om futtiga 15 minuters bilfärd.[/quote]

Tänkte mer på vilken ort man kom ifrån ursprunglingen, t ex Malmöområdet ifall det var flera som ville samåka. Men både du och jag är ju från "Pukaviksområdet", så då finns det ju 5-6 platser lediga om du kan hänga på.

Sen angående åldern, man är inte äldre än man gör sig... ;)
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

Som det verkar för mej så blir det resa.
Samåkning är ju att föredra om vi blir fler härifrån. Jag har inte löst bil frågan än. Då min bil troligtvis rasar snart. Men det brukar lösa sej :)
Bubblan
Inlägg: 92
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 18:03

Inlägg av Bubblan »

Jag hänger på! Kan den helgen, om det nu finns plats i någons bil så att säga ;) .

Skulle dock behöva veta vart ifrån ni planerar att åka? Så att man kan kolla tåg biljetter då jag inte har något köttkort.

Och tid på ungefär..
Senast redigerad av 1 Bubblan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Har ingen aning om vilket håll du tänkt att fara åt men jag ska ändå bombardera din inkorg med förslag Zeahawk. Har ju ungefärlig koll på vart du varit och inte varit. Finns ju(precis om du skrev) mycket på att-göra-listan under fliken UE.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Har varit lite dåligt från min sida här inne nu, men är mitt i en flytt så... Har kollat dina förslag Saddam, ser bra ut. Ska försöka få lite tid över någon dag och sätta in alla mina "want-to-go-to" på en karta och se hur det ser ut sen. Fler tips/önskemål tas gärna emot.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Bubblan
Inlägg: 92
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 18:03

Inlägg av Bubblan »

Något nerlagt dårhus med madrasserad cell skulle väl inte vara helt fel :rolleyes:
Eller kanske ett sanatorium.
Användarvisningsbild
Kusligt
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 08:40

Sv: Tour de ruckel

Inlägg av Kusligt »

Spännande. Hade faktiskt inte gått in på tråden förrän efter att podden påtalade detta. Är lätt på, även jag ifrån huvudstaden :-) .

Har också en hel del ställen jag vill besöka. Vissa ligger på vägen med de flesta ligger inte i blekinge. Ska kika lite mer på området som sådant.
http://kusligt.org - Platser gud glömt
Senast uppdaterad 10/6 2015 och förmodligen efter det också, inte alltid signaturen är uppdaterad dock :) .
Skriv svar