"Tinar" upp vissa objekt på fejan

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

"Tinar" upp vissa objekt på fejan

Inlägg av Elagabalus »

Fick ett ryck och reggade mig på fejan under nick. Lagt upp valda av mina objekt från 28 ds. Lite småkul och inte bara onödigt. Några riktiga ess på civilförsvar och bunkrar gick till botten med de små skyddsrummen som låg utslängad på ett övningsfält tex. Så visst kan ÖP ge något tillbaka
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Slå på Följ-funktionen kanske, så kan folk följa utan att koppla som Vän
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""wildhack""]Slå på Följ-funktionen kanske, så kan folk följa utan att koppla som Vän[/quote]

Förstår inte inte riktigt vad du menar. Att jag tog ett nick beror bara på att det kändes helt fel att hela min släkt och vänkrets plus hela världen skulle dela mitt intresse för ruiner. En jag känner kom till en reunion i 9:an. Halav klassen som han inte träffat på 25 år kom fram och började prata om hans intresse. Därför har jag inte postat på fejan.

Nu känns det helt ok att slänga upp något. Och man får viss feedback man kanske inte fått här. Klart att 28 ds är Kungen bland ruinsidor :)


Edit: tröttnar nog om några dagar...
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

"Följ" är ett alternativ till att behöva regga sig som vän med någon som delar ut grejer av gemensamt intresse. För behöver man bli vän med dig på FB för att se ditt material öppnar man ju sitt eget personliga flöde till dig också, det kanske man inte vill. Man slår på det där under Kontoinställningar -> Följare.

Mer info
https://www.facebook.com/about/follow
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Fejan är oöverskådlig tycker jag, Tycker också att inställningar på vänner hoppar. En man inte ville skulle ha aviseringar har det plötsligt. Standardregistreringen lämnar kontot ganska öppet och folk kör så utan att veta.

"Följa" javisst. Men jag vill också kunna lägga upp eget ruinmaterial. Har man ett stort intresse helt klart bättre att ha ett särskilt konto flör det. På mitt riktiga konto delar jag personliga saker bara.

Sen inser jag att ÖP är en ganska grund sida med mkt ovidkommande. Jag lär väl snart tröttna som sagt
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Det är helt OK att du har en annan profil där för ruindelandet, det var inte så jag menade.

Det jag menar är att om man nu någon vill ta del av ditt ruinflöde där, dvs mer än det du delar i ÖP, så måste man ju f.n. bli "vän" med dig där. Det vill inte alla, för då öppnar man sin personliga profil för dig. Då skulle även dina ruinvänner ha en extra profil för att inte exponera sig på samma sätt, det slipper man alltså om man tillåter folk att följa.

Nu menar jag inte att du skulle snoka :) men olika personer har ju olika policy runt det där, jag har valt att bara ha vänner som jag någon gång träffat IRL.

Nåja, du kanske inte ens tänkt dela bilder på annat sätt än via ÖP - då spelar det ju ingen roll.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Tack för bra synpunkter. Är nog bara ett ÖP/Jörnmarkkonto.

Insåg att man sitter på ganska mkt som ingen ser. Antingen begravt här eller på någon hemsida ingen känner till. Därför lite kul att plocka ur denna"skatt"
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

OK.

FYI: såhär blir det på en användare som har "Följ" påslaget.
https://www.facebook.com/artofurbex?hc_location=stream

Jag känner inte Niki och är därför inte vän, men gillar ju hans produktion och följer därför och får notiser om något nytt läggs upp (publikt).
Skriv svar