Först till läderfabriken vinner

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Först till läderfabriken vinner

Inlägg av riddar m »

För folk i södra Sverige kan jag tipsa om att jag troligen har glömt ett Canon originalbatteri till 400D (NB-2L) i tornet på Klippans läderfabrik. Jag kan åtminstone inte hitta det någonstans och kommer förmodligen inte åka tillbaka till Klippan inom överskådlig tid, så om någon har nytta av det så är det ju bra om det kommer till användning.

PS. Bräderna på vattencisternen i nämnda torn är murkna! Jag höll på att få eventuella benbrott å Eternits ben på mitt samvete i helgen. ;)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""riddar m""]För folk i södra Sverige kan jag tipsa om att jag troligen har glömt ett Canon originalbatteri till 400D (NB-2L) i tornet på Klippans läderfabrik. Jag kan åtminstone inte hitta det någonstans och kommer förmodligen inte åka tillbaka till Klippan inom överskådlig tid, så om någon har nytta av det så är det ju bra om det kommer till användning.

PS. Bräderna på vattencisternen i nämnda torn är murkna! Jag höll på att få eventuella benbrott å Eternits ben på mitt samvete i helgen. ;) [/quote]

Yay, ni har varit ute på uppdrag igen ser jag! :D

Gissa om jag väntar med spänning på bilderna?

Synd på batteriet dock... hoppas att det hittar tillbaka till dig på något sätt, UTAN benbrott... lät som en något traumatisk upplevelse. Man blir alltid lika förvånad när man plötsligt inser att golvet hamnat i midjehöjd, fast när det hände för mig hittade jag i alla fall fast mark under!
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Något nedslag har jag ännu inte råkat ut för men ett underlag av det läskigare slaget var detta:

Bild

Golvet ser helt OK ut tills man stående mitt på inser att det består av fåtalet millimeter rostbrun metall som tillika bearbetats av någon livstrött metalltjuv. Att marken därunder sedan är belägen tiotalet meter längre ned gör inte saken bättre.
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Något nedslag har jag ännu inte råkat ut för men ett underlag av det läskigare slaget var detta:

Bild

Golvet ser helt OK ut tills man stående mitt på inser att det består av fåtalet millimeter rostbrun metall som tillika bearbetats av någon livstrött metalltjuv. Att marken därunder sedan är belägen tiotalet meter längre ned gör inte saken bättre.[/quote]

Ja, man får verkligen inte lita på någon typ av material. "Mitt" golv var spånskivor med vanlig golvmatta av plast, Eternit och Riddar M råkade ut för murket trä och du rostig metall...

Fast LITE spänning ska man ju ha i tillvaron. ;)
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Straycat""]Yay, ni har varit ute på uppdrag igen ser jag! :D

Gissa om jag väntar med spänning på bilderna?
[/quote]

Jajamen, och roligt var det. Och bilder kommer snart. Batteriet känns som en ok förlust i sammanhanget, men det är ju synd att det inte kommer till nytta.

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]
Golvet ser helt OK ut tills man stående mitt på inser att det består av fåtalet millimeter rostbrun metall som tillika bearbetats av någon livstrött metalltjuv. Att marken därunder sedan är belägen tiotalet meter längre ned gör inte saken bättre.[/quote]

Brrr... ser inte så lockande ut... :)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Något nedslag har jag ännu inte råkat ut för men ett underlag av det läskigare slaget var detta:

Bild

Golvet ser helt OK ut tills man stående mitt på inser att det består av fåtalet millimeter rostbrun metall som tillika bearbetats av någon livstrött metalltjuv. Att marken därunder sedan är belägen tiotalet meter längre ned gör inte saken bättre.[/quote]

Ser lite Scary ut faktiskt :rolleyes:
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Amanite""]Ser lite Scary ut faktiskt :rolleyes: [/quote]

Ja, det där såg inte roligt ut. Tacka vet jag solitt urberg. ;)
Skriv svar