Studiebesök på Cementa

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Studiebesök på Cementa

Inlägg av Matso »

Industrihistoria i Skåne har lyckats fixa till ett studiebesök i Cementa i Malmö:
Medlemmar har företräde dock, men man kan ju alltid anmäla sig och hoppas komma med. Jag vet inte hur pass UE ett organiserat studiebesök är men åtmynstone hos mig tar nyfikenheten ibland över principerna...

/MatsO
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Matso""]Jag vet inte hur pass UE ett organiserat studiebesök är men åtmynstone hos mig tar nyfikenheten ibland över principerna...

/MatsO[/quote]

Det är väl ett alldeles ypperligt sätt att få se en anläggning på. Det bästa av allt är att man inte hamnar i klammeri med rättvisan.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Tusen tack för tipset. Ska anmäla mig direkt och hoppas på det bästa. Hade varit grymt.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Trevligt besök i Lördags, synd dock att man inte fick gå in i några byggnader och fota. Kul att iaf få ansikte på Riddar M och Matso :)
Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Inlägg av Matso »

Det var det definitivt. Håller med att det är kul att få ansikten på folk och träffa dem i verkligheten. Och det är ju så sällan man kan få höra någon spontant utbrista i en lovprisning av färgerna i alger, mossa och olika sorters rost ;) så bara det är ju värt alla ansträngningar...

/MatsO
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Matso""]Och det är ju så sällan man kan få höra någon spontant utbrista i en lovprisning av färgerna i alger, mossa och olika sorters rost ;) [/quote]

Jaa, det var roligt att vi alla kastade så oerhört lystna blickar på den fina Jan Lööf-aktiga byggnaden i mitten :)
Synd att vi inte fick gå in bara...
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Vill man ner i kalkbrottet lagligt kan man följa med Skånes industri-historiska förening den 3:e Juni kl 19.00.
Besöket har dock ekologisk inriktning så dom som vill besöka fabriken blir nog besvikna.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Tack för tipset A, anmälde mig och kom med. Nån mer som ska dit? MatsO?
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
choctaw
Inlägg: 234
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 14:54
Kontakt:

Inlägg av choctaw »

Typisk, ska ju jobba över den kvällen! :(
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Resumé av studiebesöket igårkväll: det var en spännande blandning naturskyddsföreningsmänniskor med fjällrävenbyxor och palestinasjalar och industrihistoriamänniskor med manchesterbyxor och skägg ;) (jag utgjorde väl nåt slags mellanting) "Ah, en uggla!!" vs "Ah, en rostig räls!!" Ett par av oss tog en snabb vända i fabriken när vi passerade förbi (några smygisar på forumet kanske?) vilket gav mersmak även om det är trashat (betong är ju alltid betong). På det hela taget en fin kväll, spännande miljö.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Skriv svar