Finns intresse för en sammankomst?

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

David M
Inlägg: 93
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av David M »

Synd att man skall vara upptagen hela helgen med arbete och fester, så långt är det annars inte till Grängesberg härifrån... Men men, det är sånt som händer.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Helt underbart att se väderprognoserna bara bli bättre och bättre inför helgen. Hoppas verkligen att de håller va de lovar, strålande solsken och uppåt 25 grader varmt.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""CB Milton""]Va? Tackar du nej till lite gruvligt väder i Grängesberg? :D [/quote]

Haha den var bra, men de verkar svänga lite åt moln hållet nu i prognoserna, men jag gruvar mig inte ;)
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Inlägg av Ärlige Harry »

[quote=""kristofer""]Haha den var bra, men de verkar svänga lite åt moln hållet nu i prognoserna, men jag gruvar mig inte ;) [/quote]

Bra det, vi är i en meteorologisk brytningstid.
Användarvisningsbild
danne
Inlägg: 102
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 09:44

Inlägg av danne »

[quote=""kristofer""]Nu börjar det dra ihop sig på riktigt inför den första UE-träffen i Sverige någonsin. Hittils är 36 personer anmälda och efter sammanräknande av bekräftade anmälningar så landar vi på ca 17 deltagare och några färre till kvällningen.

Ni som ännu inte bekräftat om ni kommer eller ej kan göra det i denna tråd: http://28dagarsenare.se/group.php?do=di ... ssionid=94
Det är farmförallt av intresse för att se hur många vid blir till kvällens tillställning och hur mycket mat som kommer att gå åt. Det kommer då mot avgift på 50kr, som betalas på plats i borlänge, bjudas på grillgott i goda och nya vänners lag.

Under dagen får vi sörja vår egen mat och fika, det finns butiker och i viss mån resturang i grängesberg så de som önskar kan handla på plats när hungern faller på. Det vore dock trevligt om vi kunde samlas mitt på dagen, ca 1500, för en gemensam fika på gruvområdet och utbyta förmiddagens erfarenheter.

Vi ses där!
Kristofer[/quote]

detta kommer o bli finfint sörru...

hörde rykten om att kristoffer skulle uppträda o sjunga i brist på kvinnorsnärvaro under kvällen, eller så får man bottenskrapa lite och bjuda in massa chicks FÖR det är ju Hela Huset Gungar på Folkets Hus (det där lät jävligt bondigt) :) samma kväll

:D
***
Jag gillar UE - gör du? :rolleyes:
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""danne""]detta kommer o bli finfint sörru...

hörde rykten om att kristoffer skulle uppträda o sjunga i brist på kvinnorsnärvaro under kvällen, eller så får man bottenskrapa lite och bjuda in massa chicks FÖR det är ju Hela Huset Gungar på Folkets Hus (det där lät jävligt bondigt) :) samma kväll

:D [/quote]

Det kommer ju damer på vår tillställning också, eller har du inte hängt med i svängarna?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Hehe, ja, men syftar ni på Straycat så tror jag definitionen "fet bonnakatt av icke-manligt kön" passar betydligt bättre än "dam". :D

Förövrigt har jag haft en mycket intressant konversation med Hotell Borlänge i dag. Någon som hört Hassans "Det här är en pizzeria!" "Men vaddå, det här är också en pizzeria!" Det kändes som något på det temat!

För att sammanfatta det hela - två... personer av kvinnligt kön som svarar samtidigt i telefonen, och tror att den ena har ringt till den andra, och jag som försöker göra mig hörd i andra... förlåt, tredje änden.

"Men vem är du då?" frågar kvinnorna.

"Öh, jag hade bara lite frågor kring boendet hos er? Men jag tror det är bäst att jag pratar med EN av er, inte båda samtidigt, det blev lite rörigt!"

Då börjar de argumentera om VEM av dem som ska lägga på!

Jag tror jag bor på Brage i stället. ;)
Användarvisningsbild
danne
Inlägg: 102
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 09:44

Inlägg av danne »

[quote=""Grishnac""]Det kommer ju damer på vår tillställning också, eller har du inte hängt med i svängarna?[/quote]

haha nä... vem vilka vad? inhyrda? =)
***
Jag gillar UE - gör du? :rolleyes:
Användarvisningsbild
danne
Inlägg: 102
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 09:44

Inlägg av danne »

[quote=""Straycat""]Hehe, ja, men syftar ni på Straycat så tror jag definitionen "fet bonnakatt av icke-manligt kön" passar betydligt bättre än "dam". :D

Förövrigt har jag haft en mycket intressant konversation med Hotell Borlänge i dag. Någon som hört Hassans "Det här är en pizzeria!" "Men vaddå, det här är också en pizzeria!" Det kändes som något på det temat!

För att sammanfatta det hela - två... personer av kvinnligt kön som svarar samtidigt i telefonen, och tror att den ena har ringt till den andra, och jag som försöker göra mig hörd i andra... förlåt, tredje änden.

"Men vem är du då?" frågar kvinnorna.

"Öh, jag hade bara lite frågor kring boendet hos er? Men jag tror det är bäst att jag pratar med EN av er, inte båda samtidigt, det blev lite rörigt!"

Då börjar de argumentera om VEM av dem som ska lägga på!

Jag tror jag bor på Brage i stället. ;) [/quote]

den har jag hört haha det lät som en kul grej =)

du skulle tagit scandic för där har dom nice pool o relax då kan man softa där ... hm... fast kom på att hotell brage kanske oxå har nån slags relax... kolla upp så kan man vara där med =)
***
Jag gillar UE - gör du? :rolleyes:
Skriv svar