Fotograf i Sthlm

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
rubygirl
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 02 aug 2012, 07:06
Kontakt:

Inlägg av rubygirl »

[quote=""jasifil""]Länge sedan jag var inne på forumet. Kul att se att det dyker upp lite nytt folk också. Du har en hel del riktigt fina bilder :) [/quote]

Man tackar. Inser att jag har hittat till din hemsida förut och redan hunnit bokmärka den. Imponerande samling!
Användarvisningsbild
rubygirl
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 02 aug 2012, 07:06
Kontakt:

Inlägg av rubygirl »

[quote=""nicx""]Så du var där åtminstone? Då är jag nyfiken på om du mötte på några biffiga "vakter" som hotade med you're trespassing! och tvingades betala en avgift för att befinna dig på området? Mötte på senast och kunde inte tolka det annat än att nåt gäng exploaterat området. Snodde nåt av deras papper där de påstår sig vara ett företag.[/quote]

Inga biffiga vakter, däremot ett slags kollektiv med lite löst folk som mest satt och hängde. Jag pratade lite med dem. De påstod sig vara anställda av ägarna för att hålla koll på stället. Jag nämnde att jag var fotograf, och genast frågade de om jag var kommersiell fotograf. Jag anade oråd och förtydligade att jag bara var där pga mitt privata fotointresse. "Tur för dig, vi hade en amerikansk kommersiell fotograf här förra veckan och han fick betala 500 dollar för att vara här." Verkar vara lite Robin Hood-fasoner där överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
Ant
Inlägg: 150
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 17:40

Inlägg av Ant »

Oj oj, du det där var riktigt snygga bilder!! Proffsnivå utan tvekan. Och välkommen hit också :)
Den enklaste vägen är inte den roligaste...

http://www.flickr.com/photos/ant_pictures/sets/
Användarvisningsbild
rubygirl
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 02 aug 2012, 07:06
Kontakt:

Inlägg av rubygirl »

[quote=""Ant""]Oj oj, du det där var riktigt snygga bilder!! Proffsnivå utan tvekan. Och välkommen hit också :) [/quote]

Oj, tack! :)
Herrman
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 12 aug 2013, 16:09

Inlägg av Herrman »

Jag har aldrig varit på Teufelsberg själv men läst en hel del om det i tyska UE-forum. Anläggningen på Teufelsberg är privatägd, och ägaren har vakter som håller efter anläggningen. Det är inte direkt något etablerat vaktbolag utan vanliga killar plockade från gatan vars största (enda?) inkomstkälla verkar vara att ta betalt av besökare. Det är lönlöst att försöka planka in, killarna där har stenkoll på anläggningen och om du inte betalar för att komma in får du i alla fall betala för att komma ut.
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Kikade på ditt "Abandoned" album. Kanonfina bilder! Gillar bilderna från Fredriksberg. Visst är det häftigt i den stora salen där gräset växer?

Med vänlig hälsning
Anders
Användarvisningsbild
rubygirl
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 02 aug 2012, 07:06
Kontakt:

Inlägg av rubygirl »

[quote=""mindwrench""]Kikade på ditt "Abandoned" album. Kanonfina bilder! Gillar bilderna från Fredriksberg. Visst är det häftigt i den stora salen där gräset växer?

Med vänlig hälsning
Anders[/quote]

Tack Anders! Helt klart det bästa med Fredriksberg.
Skriv svar