En nye en från Högakusten

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Lazze
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 03 sep 2012, 09:17

En nye en från Högakusten

Inlägg av Lazze »

Helt ny här, bor i Härnösand och arbetar som fotograf. Men är märklig nog att även hålla på med jobbet på fritiden.
Springer på en del UE objekt i mellan varven. Är också väldigt mycket på Hemsö fästning där jag bedriver kurser. Kommer under hösten dokumentera de olika anläggningar som igår i fästningen, både de som är öppna som museum. Men också tex Mätstationen på Kläfson som bara visats publikt en gång.

En av många bilder från Hemsö fästning
Bild

Exempel på jobb jag gör:

Bild


Lasse Näsström

Hemsida
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Välkommen. Brobilden är spektakulär och alldeles nytagen tror jag? Var det inte en övning häromdagen?
Lazze
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 03 sep 2012, 09:17

Sv: En nye en från Högakusten

Inlägg av Lazze »

Stämmer bra, övningen på bron var förra veckan. Första gången sedan invigningen för 15 år sedan de testade att evakuerad någon från vajern.
Lasse Näsström
Hemsida
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Välkommen, båda bilderna är ju snygga men eftersom jag gillar höjder så undrar jag lite hur högt upp var ni där?
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Tornen är ju lite drygt 180 m. Man funderade löst för några år sedan på att "göra en Globen". Dvs låta en hiss gå upp till toppen på utsidan. Hoppas det blir av
Lazze
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 03 sep 2012, 09:17

Sv: En nye en från Högakusten

Inlägg av Lazze »

Som sagt. tornen är 182 meter över vattnet, över körbanan ca 140. Övningen gick ut på att en som arbetar med underhåll på bron skadar sig när han jobbar ute på vajern. Räddningstjänsten tar hissen upp i toppen, sista våningen får man klättra på en stege. När de fått den skadade i båren så går de ner dit vajern är som lägst, där når deras kranbil att plocka ner dem.
Lasse Näsström
Hemsida
Skriv svar