Ny på forumet

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Grihm
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 05 okt 2012, 22:38

Ny på forumet

Inlägg av Grihm »

Hej alla.

Johan heter jag och bor i Sörmland på landsbygden. Jobbar som verksamhetsutvecklare på studiefrämjandet med inriktning på lajv, teater, rollspel, re-enactment etc. Hittade hit när jag sökte efter info om övergivna plaster samt områden för arrangemang.

Kommer mera framöver med både inlägg och info.

Tack och ha en fortsatt trevlig [ valfri tidpunkt ]
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Grihm""]Hej alla.

Johan heter jag och bor i Sörmland på landsbygden. Jobbar som verksamhetsutvecklare på studiefrämjandet med inriktning på lajv, teater, rollspel, re-enactment etc. Hittade hit när jag sökte efter info om övergivna plaster samt områden för arrangemang.

Kommer mera framöver med både inlägg och info.

Tack och ha en fortsatt trevlig [ valfri tidpunkt ][/quote]

Fler nördar med för mycket fantasi, det är bara att kliva in i gänget med oss andra.

Jag får inte utlopp för mitt re-enactment här så mycket men en del sitespotting blir det.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Grihm
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 05 okt 2012, 22:38

Inlägg av Grihm »

[quote=""Grishnac""]Fler nördar med för mycket fantasi, det är bara att kliva in i gänget med oss andra.

Jag får inte utlopp för mitt re-enactment här så mycket men en del sitespotting blir det.[/quote]

Man tackar och bockar.
Får lägga in spel-info senare så kanske vi kan bota abstinensen lite ;)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Grihm""]Man tackar och bockar.
Får lägga in spel-info senare så kanske vi kan bota abstinensen lite ;) [/quote]

Jag spelar inte så mycket nu mera, det blir mest återskapande och svartkrutsnörderi.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Grihm
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 05 okt 2012, 22:38

Inlägg av Grihm »

[quote=""Grishnac""]Jag spelar inte så mycket nu mera, det blir mest återskapande och svartkrutsnörderi.[/quote]

Svartkrutsområdet låter intressant och där har jag ingen stor erfarenhet precis.

Har du några bra tips eller länkar till sådant så skicka gärna ett pm =)
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Grishnac""]Jag spelar inte så mycket nu mera, det blir mest återskapande och svartkrutsnörderi.[/quote]

Hmmm, svartkrut.
Låter Buffelspåret bekant i dina öron?

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""jpkrax""]Hmmm, svartkrut.
Låter Buffelspåret bekant i dina öron?

JP[/quote]

Ha ha, naej....jag är nog lite tidig i mitt nörderi vad gäller det, hakebössor och luntlås från 1500-talet är mitt område. Då visste den vite mannen knappt vad en buffel var.

Svartkrutsområdet låter intressant och där har jag ingen stor erfarenhet precis.

Har du några bra tips eller länkar till sådant så skicka gärna ett pm =)
Vad är det du är intresserad av, själva skjutandet eller var man hittar saker att panga med?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Grihm
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 05 okt 2012, 22:38

Inlägg av Grihm »

[quote=""Grishnac""]Ha ha, naej....jag är nog lite tidig i mitt nörderi vad gäller det, hakebössor och luntlås från 1500-talet är mitt område. Då visste den vite mannen knappt vad en buffel var.




Vad är det du är intresserad av, själva skjutandet eller var man hittar saker att panga med?[/quote]


Intresserad av både skjutområden samt utrustning. Mycket film/foto idéer inom detta och sen blir det aldrig tråkigt med nåt som pangar och ryker ;)
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Grishnac""]Ha ha, naej....jag är nog lite tidig i mitt nörderi vad gäller det, hakebössor och luntlås från 1500-talet är mitt område. Då visste den vite mannen knappt vad en buffel var.




Vad är det du är intresserad av, själva skjutandet eller var man hittar saker att panga med?[/quote]

:D , härligt.
Själv har jag varit grav missbrukare av S&W, Colt, och Ruger Blackhawk.
Har visst nått mästerskapstecken från Gotland i "Hipshot" 20 steg helfigur. :rolleyes:

Som tur var kravlade man sig upp ur dimman och började med röksvagt, för att sedan bli helt ren sen 15 år tillbaka. ;)
Men nu när du skriver om det, gör sig abstinensen påmind... :o
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""jpkrax""] :D , härligt.
Själv har jag varit grav missbrukare av S&W, Colt, och Ruger Blackhawk.
Har visst nått mästerskapstecken från Gotland i "Hipshot" 20 steg helfigur. :rolleyes:

Som tur var kravlade man sig upp ur dimman och började med röksvagt, för att sedan bli helt ren sen 15 år tillbaka. ;)
Men nu när du skriver om det, gör sig abstinensen påmind... :o
JP[/quote]

Röksvagt? Då går man ju miste om halva grejen tycker jag. Min vinst är nog det rituella i hela saken, rensa pipan, fylla på krutet, packa det, i med förladdning, packa ner den, sikta, ge fyr och så hela belöningen med krevaden, röken och lukten.......

Du skulle ha varit med i Tyskland i våras, dom hade nog 15 kanoner som gick 4 timmar om dagen, dessutom brassade dom på rakt in i våra led från kanske 10 meters avstånd med 4 kanoner från varje håll - det fladdrade ganska bra i byxorna. Säkerhetsavstånd vet dom inte vad det är där nere.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar