Hej från Helsingborg/Göteborg

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Megamullvad
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 10 jan 2013, 16:41

Hej från Helsingborg/Göteborg

Inlägg av Megamullvad »

Hejsan
Relativt ny inom UE, har bara tittat till några ödehus i Torslanda utanför Göteborg. Har också försökt hitta något om Batteri Torslanda, och det påstådda sjukhuset där. Bor i Helsingborg men spenderar mycket tid hos släkt i just Torslanda. :)
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Om batteri Torslanda (Batt. TL) kan jag maila lite info om du vill, men något egentligt sjukhus har inte funnits där vad jag vet. Däremot har det säkert funnits en eller flera sjuksalar med operationskapacitet, precis som på övriga batterier runt omkring (i huvudsak BJ, SY och GÖ).
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Välkommen hit, trevligt med lite fler skåningar :)

[quote=""Megamullvad""]Hejsan
Relativt ny inom UE, har bara tittat till några ödehus i Torslanda utanför Göteborg. Har också försökt hitta något om Batteri Torslanda, och det påstådda sjukhuset där. Bor i Helsingborg men spenderar mycket tid hos släkt i just Torslanda. :) [/quote]
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Megamullvad
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 10 jan 2013, 16:41

Inlägg av Megamullvad »

[quote=""Osprey""]Om batteri Torslanda (Batt. TL) kan jag maila lite info om du vill, men något egentligt sjukhus har inte funnits där vad jag vet. Däremot har det säkert funnits en eller flera sjuksalar med operationskapacitet, precis som på övriga batterier runt omkring (i huvudsak BJ, SY och GÖ).[/quote]

Hade du kunnat göra det så hade det vart toppen! Tack för det :) Skickar min mail i PM.
Enligt vad jag har hört så har A2 byggts om till ett sjukhus i ett senare skede, men stängdes samtidigt som allt annat, men det kan ju bara vara en myt.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""Megamullvad""]Enligt vad jag har hört så har A2 byggts om till ett sjukhus i ett senare skede, men stängdes samtidigt som allt annat, men det kan ju bara vara en myt.[/quote]

Nu har jag skickat lite om Batteri TL och jodå, som du kan se i det så stämmer det att A2 byggdes om till krigssjukhus. Det man får tänka på i det här fallet är att man kan inte jämföra ett krigssjukhus med ett civilt sjukhus. Ett "sjukhus" är oftast väldigt mycket större än ett "krigssjukhus". Utan att veta några detaljer i det här fallet så skulle jag gissa på att det rörde sig om 1-2 sjuksalar plus ett par rum med grundläggande operationskapacitet. Jag ska se om jag kan hitta mer info om det. :)
borr1
Inlägg: 132
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 20:12
Kontakt:

Inlägg av borr1 »

Trevligt att det är fler från Hbg som hittar hit! Så välkommen!.
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

Välkommen till forumet!
Hoppas du skall trivas. :)

Mvh
Skriv svar