Ny från Stockholm

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

fuskaren
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 14 maj 2013, 16:11

Ny från Stockholm

Inlägg av fuskaren »

Tjena!
Jag bor i Stockholm, närmare bestämt söder om söder. Jag har läst ganska mycket om UE och tycker att det verkar vara riktigt kul och spännande.
Inga av mina kompisar verkar tycka UE är kul så därför har det inte blivit av att jag har utforskat något ställe.
Har ni några tips på ställen nära mig? Någon annan här som utforskar själv, eller får man hänga på någon erfaren? :)

Edit: Sorry, såg inte att man inte fick fråga om ställen här. Så strunta i den frågan. Men jag vet några ställen, men vågar nog inte gå dit själv.
Senast redigerad av 1 fuskaren, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Enirdna
Inlägg: 210
Blev medlem: ons 14 dec 2011, 09:45
Kontakt:

Inlägg av Enirdna »

Välkommen. :)

Tycker du gör helt rätt i att inte gå själv. Alltid bra att ha någon med sig, om något skulle råka hända.

Du lär nog kunna hitta en del intressant i forumet när du hunnit läsa runt lite. :)
Redigerade bilder är fusk, and the barbwire stole my gloves.

http://postvita.blogspot.com/
fuskaren
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 14 maj 2013, 16:11

Sv: Ny från Stockholm

Inlägg av fuskaren »

Tack :)
Hur hittar man folk att utforska med, kan man göra det här, eller vill alla vara anonyma?
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

Visst kan man hitta folk här. En del har sina vänner, en del söker säkert nya. Ge det lite tid så dyker det säkert upp någon ..
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Var lite aktiv och kommentera och lägg upp något eget så får du kontakter till slut. Man får visa att man är seriöst intresserad. Tyvärr kryllar det inte av objekt söder om söder. Sällan något får stå kvar och förfalla som på landsorten. Man får lämna Sthlm. Ja många lämnar nu även Sverige för att hitta nya "häftiga" objekt
fuskaren
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 14 maj 2013, 16:11

Sv: Ny från Stockholm

Inlägg av fuskaren »

Jo, jag har förstått att det inte finns jättemånga ställen, men jag vet två stycken som finns på gångavstånd från mig. Ett känt ställe som tydligen ska vara ganska häftigt. Har bara sett det utifrån. Men också ett lite mindre känt ställe som inte många vet om. Har inte sett någon skriva om det här när jag söker.
Men det är lite svårt att vara aktiv när jag inte har någon att utforska ställena med. Men jag får väl smyga dit själv och knäppa lite bilder :)
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Beror ju lite vad man "går igång på". Finns tex en del övergivna sommarstugor söder om söder ( står kvar i väntan på tomtexpoatering). En hel del gammalt militärt som bunkrar och värn. Gamla grunder och rester.
fuskaren
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 14 maj 2013, 16:11

Sv: Ny från Stockholm

Inlägg av fuskaren »

Jag tycker allt verkar roligt :)
Men coolast verkar ju gamla militär ställen vara.
Eller underjordiska ställen.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Finns rätt mkt söder om söder och ganska ofarligt. Se här tex

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=4609
fuskaren
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 14 maj 2013, 16:11

Sv: Ny från Stockholm

Inlägg av fuskaren »

Tack för tipset, får väl leta upp några lätta ställen och ta mig dit :)
Skriv svar