Ny från Stockholm

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Läser du denna tråd hittar du länk till en hemsida med de flesta befästningar söder om söder

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=4610
fuskaren
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 14 maj 2013, 16:11

Sv: Ny från Stockholm

Inlägg av fuskaren »

Tack så mycket! Nu måste jag ut och utforska snart :)
Cybotron
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 22 feb 2012, 13:12

Inlägg av Cybotron »

Ja det kan vara svårt att hitta andra UEare. Jag har utforskat själv en del men det är ju inte helt smart ifall det händer ngt.

Jag bor dock på norra sidan annars kunde vi styra upp nått.
Min fetish är gamla militära bergrum och tunnlar.Underground helt enkelt.
Jak jilla UE!Do fatta?
fuskaren
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 14 maj 2013, 16:11

Sv: Ny från Stockholm

Inlägg av fuskaren »

Det går ju så klart att träffas ändå, även om det krävs lite mer planering :)
Ja underground är det som verkar mest spännande faktiskt, och farligast?

Man kanske kan styra upp träff med flera från detta forum?
Cybotron
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 22 feb 2012, 13:12

Inlägg av Cybotron »

Ja underground e nice. Känslan att vara 30m ner i en mörk tunnel helt ensam är svårslagen.Inte helt säkert dock...

Ja du kan ju försöka ordna en träff i Sthlm.Folket på forumet verkar rätt svårflörtade men vem vet?
Jak jilla UE!Do fatta?
fuskaren
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 14 maj 2013, 16:11

Sv: Ny från Stockholm

Inlägg av fuskaren »

Jag tror inte jag skulle kunna ordna en träff själv. Jag har inte tillräckligt med erfarenhet, vet inget bra ställe att vara vid. Någon som har varit på en träff förut, hur var det?
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""fuskaren""]Jag tror inte jag skulle kunna ordna en träff själv. Jag har inte tillräckligt med erfarenhet, vet inget bra ställe att vara vid. Någon som har varit på en träff förut, hur var det?[/quote]

Gå inte på någon träff - du blir bara besviken :) Skämt åsido. Har bara träffat tre personligen. Forumets ägare, en bunkerexpert och bara varit på ruinutflykt med en - den trevlige Podden. Så trots min ringa erfarenhet har jag bara goda erfarenheter. Fast nu är jag så van att vara ensam att det skulle kännas konstigt att gå i grupp. Är ju svårt att samordna. Ofta blir det spontanutflykter.
fuskaren
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 14 maj 2013, 16:11

Sv: Ny från Stockholm

Inlägg av fuskaren »

Det får väl bli så, kolla själv och kanske mötas upp med någon till från forumet. Men ingen stor träff. Om ingen annan fixar, då följer jag gärna med ;)
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Stockholm hade ganska många spännande ställen tills för några år sen. Både övergivna industrier och sjukhus m.m. Men med de tomt och bostadspriser som det är här får inget stå orört...

Saknar några gamla favoritställen som t.ex Duvornas Slott i Saltsjöqvarn och De Ryska pråmarna i Svindlersvik. Det var ställen man kunde ägna dagar åt att upptäcka nya saker i. :)

Med vänlig hälsning
Anders


[quote=""fuskaren""]Tack för tipset, får väl leta upp några lätta ställen och ta mig dit :) [/quote]
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Kanske blir man hemmablind? Tycker inte heller det finns något spännande kvar i Sthlm men när jag började hittade jag hur mkt som helst. Lite udda saker. Men inget får ju stå kvar utan det rivs och börjar byggas direkt.

Fanns lite spännande inne på Stora Sköndal men nu verkar allt jämnat och man bygger nytt
Skriv svar