Totalgrön från Stockholm

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

dejligt
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 26 jul 2013, 10:08

Totalgrön från Stockholm

Inlägg av dejligt »

Tja på er, tycker det här med UE verkar intressant och jättespännande.
Skulle vilja testa ta några besök innan sommaren är slut men vet inte hur jag ska börja, har varken utrustning eller platser.

Vad ska jag packa ned i ryggsäcken?
Hur vet jag vart jag ska ta vägen, förstår att man vill hålla platser lite hemligt men hur får ni reda på vart ni ska leta?
Splach
Inlägg: 60
Blev medlem: tis 27 sep 2011, 16:14

Inlägg av Splach »

Välkommen hit!

Myggmedel, kamera, kniv och ficklampa är typ det som kan behövas.
Beroende på vad du ska besöka då såklart..


Ang vart man ska börja, hur man hittar platser mm.
Så är det ganska enkelt att börja på välkända platser som det skrivs om överallt för att få in en liten kläm på det hela.
Ju mer tiden går ju mer vet man själva hur man ska leta reda på ställen och platser.
En del springer man helt enkelt bara på när man är ute och rider, cyklar eller är på söndagsutflykt. Andra blir man tipsad om av likasinnade.
När man hållit på ett tag brukar man lära känna folk av samma kaliber som en själv och kan därför dela platser med varandra.

Ingen människa kommer spotta ur sig om sina guldkorn till vem som helst. Även om man kanske delar med sig av en bild från stället så berättar man inte vart i sverige det ligger.
dejligt
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 26 jul 2013, 10:08

Sv: Totalgrön från Stockholm

Inlägg av dejligt »

Tack tack

[quote=""Splach""]kniv[/quote]
Vadå för kniv och varför?
Splach
Inlägg: 60
Blev medlem: tis 27 sep 2011, 16:14

Inlägg av Splach »

[quote=""dejligt""]Tack tack


Vadå för kniv och varför?[/quote]

Kniv är alltid bra att ha till hands när man är i skogen... :)
Räcker med en vanlig morakniv.
Användarvisningsbild
UtanSpår
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 25 jul 2013, 02:20

Sv: Totalgrön från Stockholm

Inlägg av UtanSpår »

Finns ju ofta åtminstone något "känt" ödehus i alla trakter där du kan börja, sen kan du söka här i forumet på din stad och närliggande städer, län, landskap osv så ska du nog se att det kommer upp en del info. Man får ha lite tålamod och vara envis.

Jag brukar köra rejäla heltäckande kläder, handskar, rejäla skor, kamera, pannlampa/ficklampa, rep och kniv.

Tänk på att vara försiktig, finns såklart risk för ras o s v när det handlar om gamla byggnader.

Lycka till! :)
Skriv svar