Tjena från Falun

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Bengiz
Inlägg: 155
Blev medlem: mån 21 jun 2010, 20:44
Kontakt:

Tjena från Falun

Inlägg av Bengiz »

Hej!
33-årig klättrare/geocachare/allmän äventyrare från Värmland här som insåg att eftersom jag ändå ränner till Dalarna för spänning kan jag lika gärna bo här. Så sedan tre dagar sen gör jag det! :D

Bäst trivs jag under jord och/eller med rep och sele på. Gillar helt enkelt att vistas dit medelsvensson inte tar sig. Arbetsplatser, sjukhus, tja vad som helst där man känner historiens vingslag uppskattas.

Andra likasinnade i närheten? Jag har några planerade mål i trakterna men behöver sällskap.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Hej och välkommen, jag hoppas du läst vår uppförandekod här på 28ds.

Iaf finns den här:http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=2449.

En sak vi INTE gillar är när någon nyreggad hoppar in och vill ha tips om platser. :mad:

Här måste man tjäna sina meriter, dvs visa att du är seriös och presentera dina pics, så kommer din cred att öka på och du får tips om platser.
Okej?
Tålamod är en dygd... :cool:

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Bengiz
Inlägg: 155
Blev medlem: mån 21 jun 2010, 20:44
Kontakt:

Inlägg av Bengiz »

Jo, tack för tipset.
Följt forumet tämligen aktivt i tre år nu. Har sällan anledning att skriva något, bara läser, tittar på bilder och forskar på egen hand. Har inte bett om några tips, bara likasinnade i trakten för sällskap.

Ett axplock från kompaktkameran. Är ingen fotograf utan utforskar bara
http://28dagarsenare.se/album.php?albumid=150
Senast redigerad av 1 Bengiz, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: länk
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Bngiz""]Jo, tack för tipset.
Följt forumet tämligen aktivt i tre år nu. Har sällan anledning att skriva något, bara läser, tittar på bilder och forskar på egen hand. Har inte bett om några tips, bara likasinnade i trakten för sällskap.[/quote]

Då verkar det som du är påläst... :cool:
Välkommen som sagt.

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Gruvtroll låter som en lämplig kamrat, om han har lust vill säga. Tror inte han läser här längre så du får ta kontakt med honom via annan kanal...

PS: Välkommen till Dalarna! :D
Bengiz
Inlägg: 155
Blev medlem: mån 21 jun 2010, 20:44
Kontakt:

Inlägg av Bengiz »

Tack Tobbe!
Dina trakter har man ju sprungit runt i många ggr. Det var just cacherna i Ludvika/Gränges som lett mig in på UE. Slutade med att man skippade burkarna och bara utforskade alla mysiga kryp-in. Gruvor och andra häftiga omgivningar är den största anledningen jag flyttat hit.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Jag har rätt lite tid till UE numer, men hojta gärna till när du ska ut på något. Det är alltid roligare att vara fler.

Däremot är jag ingen klättrare (även om jag råkar hamna högt emellanåt)...
Skriv svar