Ny medlem från Södermanland

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
pimpim
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 09 sep 2013, 07:45

Ny medlem från Södermanland

Inlägg av pimpim »

Hej alla UEare är en ny upptäckare med väldigt lite erfarenhet som är bosatt i Flen, Men reser väldigt mycket på grund av arbete, Och är väldigt nyfiken på allt och hoppas ni kan hjälpa mig att bli en UEare. Mvh pimpim :)
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Hej Pimpim,

Jag har inte hängt på det här forumet så länge men UE:at i säkert 15 år. Det är inte så mycket aktivitet här men finns mycket tips i allafall.
http://andersplassgard.prosite.com

"I adore the things you ignore"
Användarvisningsbild
pimpim
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 09 sep 2013, 07:45

Inlägg av pimpim »

Hej Mindwrench du känner inte till något intressant i Södermanlands trakterna?
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Du får nog leta lite i trådarna här och utforska lite själv först :) De flesta håller nog på "sina" ställen tills de lär känna folk lite bättre.

Men några allmänna tips är att alltid låta någon veta var du är om du utforskar själv. Några gånger har jag varit nära att kliva i hål och schakt men jag tar det alltid lugnt på nya platser. En gång rasade de delar av en trapp som fanns kvar när jag tog mig upp en våning i en gammal elcentral och en gång öppnade jag en dörr på 5 våningen. När ögonen vant sig med mörkret så insåg jag att det var en silo jag kikade in i och att det var bra många meter ner.

Ficklampa och bra sulor är också bra att ha :)


[quote=""pimpim""]Hej Mindwrench du känner inte till något intressant i Södermanlands trakterna?[/quote]
http://andersplassgard.prosite.com

"I adore the things you ignore"
Användarvisningsbild
pimpim
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 09 sep 2013, 07:45

Inlägg av pimpim »

[quote=""mindwrench""]Du får nog leta lite i trådarna här och utforska lite själv först :) De flesta håller nog på "sina" ställen tills de lär känna folk lite bättre.

Men några allmänna tips är att alltid låta någon veta var du är om du utforskar själv. Några gånger har jag varit nära att kliva i hål och schakt men jag tar det alltid lugnt på nya platser. En gång rasade de delar av en trapp som fanns kvar när jag tog mig upp en våning i en gammal elcentral och en gång öppnade jag en dörr på 5 våningen. När ögonen vant sig med mörkret så insåg jag att det var en silo jag kikade in i och att det var bra många meter ner.

Ficklampa och bra sulor är också bra att ha :) [/quote]

Tack för tipsen, Vore ju inte så skoj om man blir liggandes under något rasat tak eller liknande med brutet ben.
Användarvisningsbild
pimpim
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 09 sep 2013, 07:45

Inlägg av pimpim »

[quote=""mindwrench""]Du får nog leta lite i trådarna här och utforska lite själv först :) De flesta håller nog på "sina" ställen tills de lär känna folk lite bättre.

Men några allmänna tips är att alltid låta någon veta var du är om du utforskar själv. Några gånger har jag varit nära att kliva i hål och schakt men jag tar det alltid lugnt på nya platser. En gång rasade de delar av en trapp som fanns kvar när jag tog mig upp en våning i en gammal elcentral och en gång öppnade jag en dörr på 5 våningen. När ögonen vant sig med mörkret så insåg jag att det var en silo jag kikade in i och att det var bra många meter ner.

Ficklampa och bra sulor är också bra att ha :) [/quote]

Tack för tipsen, Vore ju inte så skoj om man blir liggandes under något raserat tak eller liknande med brutet ben.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Välkommen!

Jag kan verkligen skriva under på det där att meddela någon var man är innan man går in själv i något och tala om när man är ute igen.

Jag skulle i vintras bara ta lite bilder i en tågtunnel med läckra isformationer. Jag hade varit där någon dag tidigare och inte haft några problem alls. Den här gången hade det blivit någon grad varmare så isen i tunneln var hal, jag drog ikull och dunkade i bakhuvudet. Hade jag tuppat av där på isen är det oklart om jag vaknat igen, ingen visste heller var jag var.

En klar tankeställare...

Bilderna blev dock bra! :) http://trotylbild.blogspot.se/2013/02/ljusmalning.html
Senast redigerad av 1 Tobbe Arnesson, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Ny URL
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Välkommen till forumet pimpim.
[quote=""pimpim""]Tack för tipsen, Vore ju inte så skoj om man blir liggandes under något rasat tak eller liknande med brutet ben.[/quote]
Det är förbannat bekvämt att utforska själv men säkerheten först. Hittar du någon likasinnad person; ta med denne... blir bäst så. Reservbatterier till ficklampan eller en extra ficklampa är aldrig fel.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Bruno B
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 30 apr 2013, 06:49
Kontakt:

Inlägg av Bruno B »

[quote=""pimpim""]Hej Mindwrench du känner inte till något intressant i Södermanlands trakterna?[/quote]

Hej från en ex-Flenare! Och som sådan tycker jag det finns hur mycket som helst runt om i dina trakter att utforska, det här t.ex. ligger ju mitt i Flen. Sen finns det ju en och annan gammal ort runt om i mellersta Sörmland. Lycka till!
Skriv svar