Kristianstad-explorer checkar in.

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Frawl
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 30 nov 2013, 12:51

Kristianstad-explorer checkar in.

Inlägg av Frawl »

Hej!

19-årig friluftsperson med ett växande intresse för UE checkar in.

Bor i Kristianstad, och har alltid varit intresserad av friluftsliv och speciellt ödeplatser. Något av det trevligaste jag vet är att vara på ställen där den vanlige "svensson" aldrig kommer att besöka. Om det så är vid någon liten egenbyggd lägerplats på en liten ö i en sjö som man måste kanota till, eller ifall det är ett ödehus, det är kvitt samma. Just den känslan att man upplever något som inte är av det dagliga betongjungel-miljön.

Om någon letar efter följeslagare så är jag och ett par polare på att följa med ut i det okända! Letar även efter områden att utforska runt Kristianstad, som man helst kan ta sig till med cykel. Så ifall ni är sugna på att dela med er eller vill ha med er folk så bara skicka ett meddelande!

Take nothing but pictures, leave nothing but footprints!


Ha det gött så länge, så ses vi i det okända.
Senast redigerad av 1 Frawl, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Hej och välkommen hit. Har en syster som bor i Kristianstad, är där då och då. I dagsläget finns det inte så mycket att utforska i stan, däremot finns en massa ödehus runtomkring på landet.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Frawl
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 30 nov 2013, 12:51

Inlägg av Frawl »

Jo, har insett att det inte finns vidare mycket att titta på precis intill Kristianstad, men jag har faktiskt inte hittat något vidare på de rundor jag åkt runt utanför heller. Har faktiskt inte sett något som inte tillhört någon gård precis ett par meter intill. Men, så har jag ju inte hållit på så länge heller!

Bor även vart annan helg i Edenryd utanför Bromölla, så områden runt Bromölla/Sölvesborg är också intressant!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Kan skicka några tips via ett PM, håll utkik i inkorgen.
[quote=""Frawl""]Bor även vart annan helg i Edenryd utanför Bromölla, så områden runt Bromölla/Sölvesborg är också intressant![/quote]
Stackars människa! Näe jag bara skojar med dig, har några polare som bor i Bromölla. Vi brukar skämtsamt bråka om vilken ort som är bäst: Olofström eller Bromölla, eller varför inte Skåne VS Blekinge... :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Frawl
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 30 nov 2013, 12:51

Inlägg av Frawl »

Äh, Skåne rules :P

Tackar för tips! :)
Skriv svar