Ny på Alnö (Sundsvall)

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Northland Explorer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 01 jul 2015, 11:50
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Ny på Alnö (Sundsvall)

Inlägg av Northland Explorer »

2015-07-01 Onsdag



Hejsan ! :)

Är nyligt inflyttad på Alnö sedan december 1014. Ett av mina största intressen är bl.a. fotografering, och då Urban Exploration som ett av mina klart största favoritteman inom den fotografiska sfären. :p

Bedrivit fotograferande flertalet år, och har inom genren Urban Exploration den välrenommerade Jan Jörnmark ( http://www.jornmark.se ) som min stora förebild när det gäller UE och övergivna platser.

Innehar två st fotografbekanta i Sundsvallsområdet och vi åker från och till på nån dagstripp för att besöka något intressant objekt eller plats. Om någon annan i området skulle vara intresserad av att hänga på eller utforska nya/gamla geografiska locations så dra iväg ett PM till mig.

Jag ska studera reglerna vad som gäller för bildpublicering på detta forumet då jag är ny medlem sedan idag, och inte är helt insatt. Men kan bjuda på ett par bilder i detta inlägg som blir mitt första på detta forum. De kommer i annat inlägg i denna tråd.

Igår ( 2015-06-30, tisdag ) så var jag och en kollega upp till Kramfors och dokumenterade Nensjöfabriken (PAJAB, exteriört)), Gustavsviks Docka, Ådalen (södra området), MSB's Träningscamp och Hallstanäs övergivna Bil- och Industrikyrkogård. Blev en tripp på 9 timmar, men väl värt i bildvärde.

Någon som har förslag på bra locations på Alnö eller i Sundsvallsområdet ?
Skicka gärna PM med bildprover och vägbeskrivning samt info och kontaktuppgifter till ev. ägare om man behöver erhålla tillstånd.

På södra Alnö finns en nedlagd fabrik med tillhörande torn som jag har varit intresserad av att besöka/fotografera... men efter att ha talat med både grannar till intressant tomt och kommunens stadsdelskontor så verkar ingen ha ägaruppgifter. Men det sitter nytt påkostat lås på fastigheten... bör man kanske kontakta Lantmäteriet för att få reda på fastighetsbeteckning så man kan få uppgifter från ev. Lagfart ? :confused:
gorb
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 02 jul 2015, 17:46

Sv: Ny på Alnö (Sundsvall)

Inlägg av gorb »

Då var man medlem på ytterligare en sida. Ska väl lägga ut en bild från senaste UE-händelsen, platsen ligger norr om Sundsvall.
Trodde i min enfald att det bara var att klicka på " lägg till bild " och att man inte ska behöva ange hela sökvägen till bilden.

Nå, allt har sin tid. Har ändå ganska fullt upp med annat just nu, får tid att utforska senare. Tackar dock för inbjudan :)
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Jag tycker ännu att Grishnacs gamla hemsida är väldigt bra att börja med. Låt vara att mkt är rivet men karln dammsög nästan hela Västernorrland under några år:

http://vasternorrland.blogs.se/
Skriv svar