Nytt gäng från Hedemoratrakten

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Tera
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 18 jul 2015, 16:06

Nytt gäng från Hedemoratrakten

Inlägg av Tera »

Hej allihop

Med åren började vi bli vuxna och ordentliga och dagarna började bli för lika varandra och gå för fort så vi beslöt oss för att göra nåt annorlunda...

Ända sen jag var barn har jag alltid älskat övergivna byggnader, atmosfären inne i dem och skönheten i stadiet mellan mänsklig konstruktion och naturens återtagande. Tog lång tid innan jag hörde att det fanns ett namn på intresset och ännu längre tid innan jag gjorde nåt av det.

... så jag föreslog en utflykt till Fredriksbergs pappersbruk som jag hört talas om. Lång historia kort, det blev en fantastisk dag för allihop, på vägen hem kom vi på att vi skulle titta om fasta paviljongen i Säter stod kvar eller om den blivit riven. Det slutade med att vi var in där också! Bästa dagen på länge och blir svårt att överträffa men vi planerar redan nästa utflykt.

Ser fram emot att ta del av tips och råd!

/Daniel
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Hej på er och välkomna hit!
[quote=""Tera""]
Ser fram emot att ta del av tips och råd!
[/quote]
Det finns ju en hel del att utforska i just Dalarna -samt Värmland, sök lite på forumet och läs på om traktens industrihistoria så kommer ni långt. :)
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Tera
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 18 jul 2015, 16:06

Inlägg av Tera »

Ja, jag har börjat förstått det, finns mycket, även Västmanland verkar ha en del.
Skriv svar