Ny från Västmanland!

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
floxeroth
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 27 apr 2016, 08:48

Ny från Västmanland!

Inlägg av floxeroth »

Hoppalång!

Jag är ny medlem här på 28dagarsenare, sen förra veckan och jag tänkte presentera mig lite lätt här för de som bryr sig :)

Jag kallas Jakke, är född 1999 och bor i silverstaden Sala i Västmanland. Jag är relativt ny till UE men har alltid funnit gamla övergivna byggnader riktigt intressanta och älskar att utforska, fota och filma. Just därför har jag bestämt mig för att börja med UE efter att jag upptäckte att det fanns ett så enormt underground community som är seriösa om detta, inte för att vandalisera platserna eller så, utan för att bara utforska. Jag gillar konceptet med de "oskrivna UE reglerna" som man ska försöka följa.
Men jag tycker det ska bli kul och intressant att få ta del av detta och när jag har mera fritid ska jag ut och kolla olika byggnader och dylikt med en väldigt bra kompis till mig. Då kan jag lova att det kommer både bilder och videoklipp på det och det lägger jag förmodligen ut på min youtube kanal. Men den hänvisar jag till senare när det finns material som är relevant för detta forum.

Det skulle vara kul om någon i närheten av där jag befinner mig vill skriva med mig i pm, skulle vara trevligt att prata med folk som vet lite mer. Jag skulle även uppskatta om någon kan tipsa om platser i eller runt Sala värda att kolla, då jag själv inte vet om fler än två platsen, varan en som inte finns längre. Men ta det i pm isåfall då det tydligen finns risk att oärliga personer kan förstöra stället om dom vet vart det ligger :(

Men det va allt jag hade att säga, tror jag. Undrar någon något är det bara att skriva till mig.

Må bäst alla! :D
Hoppas att jag hittar nåt nice att fota! :D
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Bra med lite föryngring! Måste hålla liv i forumet. 1999 hade jag börjat intressera mig för en och annan fabrik i stan (men är ung än, så det så). Synd att du inte var med när de rev ASEAs gjuteri i Emaus-kvarteren i Västerås. DET du... Det finns inte mycket kvar av den kalibern i stan längre. Och i Sala rev man ju kalkbruket för något år sedan. Kör på och håll huvudet kallt. Ta inga dumma risker.
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
islandmountain
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 05 jan 2015, 22:35

Inlägg av islandmountain »

Kul med nya medlemmar!

Kommer själv från Västmanland men från Norberg, ska du dit någon gång så kan jag nog tipsa om ett par ställen.

I närheten av Sala finns även detta ställe:
https://www.flickr.com/photos/islandmou ... 1455722658

Du kanske redan vet om var det ligger, annars är det bara att skicka ett PM om du vill ha någon ledtråd! :)
Putapalo
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 23 aug 2016, 11:15

Inlägg av Putapalo »

[quote=""islandmountain""]Kul med nya medlemmar!

Kommer själv från Västmanland men från Norberg, ska du dit någon gång så kan jag nog tipsa om ett par ställen.

I närheten av Sala finns även detta ställe:
https://www.flickr.com/photos/islandmou ... 1455722658

Du kanske redan vet om var det ligger, annars är det bara att skicka ett PM om du vill ha någon ledtråd! :) [/quote]



Jag är ny här på forumet, undrar också om fler ställen i västmanland/omkringliggande. vart kan det där i sala ligga?
Bria
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 15 jun 2016, 00:08

Inlägg av Bria »

[quote=""Putapalo""]Jag är ny här på forumet, undrar också om fler ställen i västmanland/omkringliggande. vart kan det där i sala ligga?[/quote]

Vad är du intresserad av? Vilka sorts ställen och vad vill du få ut av det?
Putapalo
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 23 aug 2016, 11:15

Inlägg av Putapalo »

[quote=""Bria""]Vad är du intresserad av? Vilka sorts ställen och vad vill du få ut av det?[/quote]

Underjordiska ställen/Stora byggnader, eller egentligen allt som är övergivet eftersom jag är ny. Gillar bara att se dessa övergivna platser, det är creepy ibland, det är kul och det ger lite roliga minnen :D . Var i grängesberg igår och hitta en gammal gruva o lite gamla hus. Hittade dock inte gamla grängesbergs där dom flyttat ifrån staden.
Användarvisningsbild
floxeroth
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 27 apr 2016, 08:48

Sv: Ny från Västmanland!

Inlägg av floxeroth »

[quote=""Aseabarn""]Bra med lite föryngring! Måste hålla liv i forumet. 1999 hade jag börjat intressera mig för en och annan fabrik i stan (men är ung än, så det så). Synd att du inte var med när de rev ASEAs gjuteri i Emaus-kvarteren i Västerås. DET du... Det finns inte mycket kvar av den kalibern i stan längre. Och i Sala rev man ju kalkbruket för något år sedan. Kör på och håll huvudet kallt. Ta inga dumma risker.[/quote]
Ja det hade definitivt varit kul att uppleva riktigt mäktiga platser. Då hade man ju kunnat få en hel del snygga foton och filmklipp!
Ja, jag tycker det är jättesynd att STRÅ revs. Det va ett riktigt härligt ställe, men shit happens.
Självklart! Må bäst :D
Hoppas att jag hittar nåt nice att fota! :D
Användarvisningsbild
floxeroth
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 27 apr 2016, 08:48

Sv: Ny från Västmanland!

Inlägg av floxeroth »

[quote=""islandmountain""]Kul med nya medlemmar!

Kommer själv från Västmanland men från Norberg, ska du dit någon gång så kan jag nog tipsa om ett par ställen.

I närheten av Sala finns även detta ställe:
https://www.flickr.com/photos/islandmou ... 1455722658

Du kanske redan vet om var det ligger, annars är det bara att skicka ett PM om du vill ha någon ledtråd! :) [/quote]
Tack, det är kul att vara medlem ^^
Javisst, ska jag nån gång dit så slänger jag iväg ett meddelande :D
Nej det har jag aldrig sett, men jag skulle mer än gärna gå dit för det ser otroligt nice ut :O :D
Hoppas att jag hittar nåt nice att fota! :D
Bria
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 15 jun 2016, 00:08

Inlägg av Bria »

Hur går det med upptäckandet? Kanske framfusig här men OM någon skulle känna för att det vore skoj med en upptäckarkompis finns jag tillgänglig. Självfallet bor jag i Västmanland men även intresserad att ta mig iväg en bit för att se! Mestadels intresserad av byggnader gentemot gruvor och sånt under marken..
Skriv svar