Den enda tråden för förfrågningar om reportage, filmlocation - etc.

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

annaer
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 27 mar 2014, 08:02

Inlägg av annaer »

Hej,

Anna heter jag och studerar Etnologi på Stockholms universitetet.
I vår ska vi skriva vår b-uppsats om Slussenområdet tillsammans med Stadsmuseet och jag har valt att titta på tunnlar som rum.

Ämnet valdes efter att jag hört att flera, efter att nattklubben Debasers stängning haft spontandiscon i de närliggande tunnlarna. Men, jag skulle gärna vidga mitt studieområde och skriva om andra upplevelser från tunnlar kring Slussen. Därför hamnade jag på detta forum. Jag skulle vara intresserad av att intervjua någon av om just upplevelser, erfarenheter och synen på tunnlarna.

Syftet är att materialet sedan ska samlas in till stadsmuseet inför omvandlingen av slussen och sparas i deras arkiv. Givetvis får man vara anonym och platsen likaså. Jag är mest intresserad av hur personer ger betydelse åt rum som kanske annars ses som oviktiga.

Hör gärna av er till mig om ni har några frågor eller vill delta.

Med vänlig hälsning,
Anna
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Föreslår du kontaktar Tarik Saleh och han gammla vapendragare Circle (https://www.facebook.com/circletattoo?r ... 8548206030)
En annan person som jag tycker du ska tala med är Adam på http://a5press.net/
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Skulle vara intresant att få en uppföljning om hur det går/gått.
AllieK
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 23 jun 2014, 12:51

Dalarna- filminspelning

Inlägg av AllieK »

Hej!

Vi är ett gäng filmare som skulle behöva lite tips på övergivna gårdar i Dalarna. Filmen vi skall göra är ett postapocalyptiskt drama och behöver en gård där huvudrollerna bor. (Det skall vara på landet). Det skall gärna vara rött, och gärna inte byggt allt för långt bak i tiden. (apocalypten slog till nutid). Det går också bra med andra ställen som inte ligger i dalarna men gärna i närområdet. Finns det några bilder? Adresser?

Vi har redan tittat till det övergivna samhället i grängesberg men vi kommer inte att få tillåtelse att filma på det stället, vilket är tråkigt..

Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa oss! / Allie K
Stillerska
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 04 nov 2015, 10:43

Dokumentär Om Urban Exploring

Inlägg av Stillerska »

Jag är en elev i Stillerska Filmgymnasium och vi arbetar på en dokumentär om Urban exploring.
Denna dokumentär är inte riktad negativt mot detta men varken positivt riktad heller helt enkelt en neutral syn på urban exploring.
Eftersom det är en dokumentär om urban exploring behöver vi såklart interjuva urban explorers och hellst också filma vad ni gör.
Om ni vill vara anonyma i dokumentären så ordnar vi det, det är en självklarhet om ni vill vara anonyma.
Så för vidare kontakt skriv privata medelanden till detta konto så hörs vi
tack
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Stillerska""]Jag är en elev i Stillerska Filmgymnasium och vi arbetar på en dokumentär om Urban exploring.
Denna dokumentär är inte riktad negativt mot detta men varken positivt riktad heller helt enkelt en neutral syn på urban exploring.
Eftersom det är en dokumentär om urban exploring behöver vi såklart interjuva urban explorers och hellst också filma vad ni gör.
Om ni vill vara anonyma i dokumentären så ordnar vi det, det är en självklarhet om ni vill vara anonyma.
Så för vidare kontakt skriv privata medelanden till detta konto så hörs vi
tack[/quote]

Hej

Skriv gärna varifrån ni utgår(ort) och hur lång ni är villiga att resa i jakten på folk som ni kan intervjua. Det underlättar tror jag. Lycka till!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar