Den enda tråden för förfrågningar om reportage, filmlocation - etc.

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

TV4?
Nee, glöm det, då hamnar man som något kuriosa i lättnyheterna. :mad:
Dom där klipper som schimpanser och vill ha tittarsiffror som dom vore Jay Leno....
Nej tack säger jag.
Kom igen när ni vill göra en seriös dokumentär.
Typ sådana Bo Landin gör om naturen...
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""jpkrax""]TV4?
Nee, glöm det, då hamnar man som något kuriosa i lättnyheterna. :mad:
Dom där klipper som schimpanser och vill ha tittarsiffror som dom vore Jay Leno....
Nej tack säger jag.
Kom igen när ni vill göra en seriös dokumentär.
Typ sådana Bo Landin gör om naturen...[/quote]



"Dom där klipper som schimpanser och vill ha tittarsiffror som dom vore Jay Leno" HA HA HA , jpkrax, dina kommentarer är ibland helt obetalbara! :D
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

[quote=""Akrylamid""]Detta säljer inte... Möjligvist så kan de välja att presentera två sidor av samma intresse, men jag tror att det är först och främst ninjorna de vill åt.[/quote]

Jag är ingen Ninja, jag är Hjultomte :D
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Urbankillen""]"Dom där klipper som schimpanser och vill ha tittarsiffror som dom vore Jay Leno" HA HA HA , jpkrax, dina kommentarer är ibland helt obetalbara! :D [/quote]

:o , man gör så gott man kan..... :D
Jag försöker se på livet med glimten i ögat.
I förtroende kan jag förtälja att i ett annat forum jag brukade frekventera, var kommentarerna HELT omvända.
Ironi och dylikt var inte först på menyn om man säger så...
Gnällde om stavfel och syftningar som min gamla svensklärarinna. :mad:
Deras förlust. :p
Här verkar man vara bland likar.... hatten av.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""jpkrax""] :o , man gör så gott man kan..... :D
Jag försöker se på livet med glimten i ögat.
I förtroende kan jag förtälja att i ett annat forum jag brukade frekventera, var kommentarerna HELT omvända.
Ironi och dylikt var inte först på menyn om man säger så...
Gnällde om stavfel och syftningar som min gamla svensklärarinna. :mad:
Deras förlust. :p
Här verkar man vara bland likar.... hatten av.[/quote]



Du verka vara en av dom trevligaste och mest lättsamma personerna på detta forum, men sitter ändå på väldigt stor och seriös kunskap.
Fler av din sort! :)

Sammanfattning: Vi får ta o partaja till de i någon gamal bunker med ett flak nångång, o prata gamla ue minnen :D
cilla
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 12 mar 2012, 13:36

Medverka i TV-inslag

Inlägg av cilla »

Hej,

vi är tre elever på journalisthögskolan som håller på att göra ett inslag om UE. Vi skulle vilja komma i kontakt med utövare i Stockholmsområdet så fort som möjligt för intervju och filmning. Vill man vara anonym går det bra.

MVH
Cecilia
Journalisthögskolan Stockholm
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""cilla""]Hej,

vi är tre elever på journalisthögskolan som håller på att göra ett inslag om UE. Vi skulle vilja komma i kontakt med utövare i Stockholmsområdet så fort som möjligt för intervju och filmning. Vill man vara anonym går det bra.

MVH
Cecilia
Journalisthögskolan Stockholm[/quote]

Vad är det för inriktning/vinkling samt intressesfär på det hela?
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

[quote=""cilla""]Hej,

vi är tre elever på journalisthögskolan som håller på att göra ett inslag om UE. Vi skulle vilja komma i kontakt med utövare i Stockholmsområdet så fort som möjligt för intervju och filmning. Vill man vara anonym går det bra.

MVH
Cecilia
Journalisthögskolan Stockholm[/quote]

Ni verkar lite överengagerade som inte svarat bunkrologen på flera dagar.

Problemet som jag ser med att skriva repotage om just ue är att platsen oftast måste röjas för att få repotaget att verka intressant, om jag ser bilder med tillhörande text så accosieras det ofta med själva kulturen ue, det blir ju så eftersom man inte kan nämna vart denna intressanta plats kan lokaliseras.

Oftast stöter man på ue repotage när någonting skall rivas, då är det plötsligt inga problem med att röja identiteten på en byggnad, vilket är mycket riktigt.
Senast redigerad av 2 nonamegiven, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""nonamegiven""]Ni verkar lite överengagerade som inte svarat bunkrologen på flera dagar.[/quote]
Jag skulle tippa på att alla sånna här förfrågningar genererar en hel del pm till de som frågar, varje gång... Jag kanske har fel men jag skulle tippa på att det finns hur många som helst som skulle se det som en höjdpunkt i sin karriär att komma med i ett reportage... Bara att söka fram något känt objekt på någon av de aktiva forumen, dra iväg med teamet, bli fotad i sin rånarluva och sedan berätta hur häftigt det är att hitta och utforska sånna här ställen helt själv.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Akrylamid""]Jag skulle tippa på att alla sånna här förfrågningar genererar en hel del pm till de som frågar, varje gång... Jag kanske har fel men jag skulle tippa på att det finns hur många som helst som skulle se det som en höjdpunkt i sin karriär att komma med i ett reportage... Bara att söka fram något känt objekt på någon av de aktiva forumen, dra iväg med teamet, bli fotad i sin rånarluva och sedan berätta hur häftigt det är att hitta och utforska sånna här ställen helt själv.[/quote]

Äger tyvärr ingen rånarluva.. :) Känner dock till ett par mer eller mindre kända ställen.
Men, jag var intresserad av vinklingen etc på reportaget.
Dock har det varit helt dött med svar på alla fronter.
Skriv svar