Den enda tråden för förfrågningar om reportage, filmlocation - etc.

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""titan""]Hej,

TV-produktionsbolag i Stockholm söker dig som är intresserad av urban exploration till en dokumentärserie.

Skriv några om dig själv och med kontaktuppgifter till [email]*********[/email] så berättar vi mer.

MVH

"titan" roade sig med att spamma med samma fråga i en rad trådar, och att spamma användare via PM med samma fråga, så "titan" är avstängd och inte välkommen åter....

/benkar -Moderator
[/quote]

Titan är ett mediebolag som jag absolut avråder från att samarbeta med. Dom gör allt för att få så mycket som möjligt och ge absolut så lite som möjligt.

Dom kontaktade vår historiska förening och ville att vi skulle ställa upp som statister i en av deras produktioner, medlemmarna skulle då resa till inspelningen, tag med egen rekvisita i form av egentillverkade kläder som kostar tusentals kronor, med motprestationen att man skulle få lite mat och förstås få den oerhörda äran att vara med i deras fantastiska program eller film eller vad det var.

Nej, skitbolag helt enkelt.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Grishnac""]Titan är ett mediebolag som jag absolut avråder från att samarbeta med. Dom gör allt för att få så mycket som möjligt och ge absolut så lite som möjligt.
[/quote]

Låter väl då ungefär som media i största allmänhet... :D

/B
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Om just Titan kan nämnas att vid tidigare UE-"dokumentär" har man efterfrågat bla. scener där det förekom hänglåsklippning och liknande inbryt. Nu blev det inte något sådant, eftersom, som de flesta vet, att detta är något extremt sällsynt.
Personer som ställde upp mot utlovad ersättning fick efter inspelningen känna sig blåst på den, för någon sådan fick de aldrig. Andra (Pringelsmannen här på forumet tex) som ställde upp blev rätt hårt åtgångna och förlöjligade på div. forum efter en väldigt missgynsam klippning för deras egen del.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Mirage""]Om just Titan kan nämnas att vid tidigare UE-"dokumentär" har man efterfrågat bla. scener där det förekom hänglåsklippning och liknande inbryt. Nu blev det inte något sådant, eftersom, som de flesta vet, att detta är något extremt sällsynt.
Personer som ställde upp mot utlovad ersättning fick efter inspelningen känna sig blåst på den, för någon sådan fick de aldrig. Andra (Pringelsmannen här på forumet tex) som ställde upp blev rätt hårt åtgångna och förlöjligade på div. forum efter en väldigt missgynsam klippning för deras egen del.[/quote]

Ändå försöker dom igen utan att inse att dom har bränt den bron.

Nåja, här är dom inte välkomna mera.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

benkar skrev:"titan" roade sig med att spamma med samma fråga i en rad trådar, och att spamma användare via PM med samma fråga, så "titan" är avstängd och inte välkommen åter....
Ja det känns inte speciellt seriöst att bomba ett forum sådär med exakt samma meddelande... suck. Ett meddelande i denna tråd(som de aldrig hittade p.g.a. stress?) hade räckt.
Mirage skrev:Om just Titan kan nämnas att vid tidigare UE-"dokumentär" har man efterfrågat bla. scener där det förekom hänglåsklippning och liknande inbryt.
Att klippa upp hänglås är en sak, att efterfråga sådant specifikt för att "lyfta" en dokumentär är ju sjukt. Ungefär som att efterfråga en dödsmisshandel till en dokumentär om gatuvåldet... "Någon som ställer upp!?" :mad:
Mirage skrev:Andra (Pringelsmannen här på forumet tex) som ställde upp blev rätt hårt åtgångna och förlöjligade på div. forum efter en väldigt missgynsam klippning för deras egen del.
Vilka svin, man borde ju kunna anmäla dem för förtal!

Vad heter denna s.k. dokumentär? Tror att jag har missat den...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Mirage""]Om just Titan kan nämnas att vid tidigare UE-"dokumentär" har man efterfrågat bla. scener där det förekom hänglåsklippning och liknande inbryt. [/quote]

Ingen efterfrågan från Titan på scener där det snortas finmögel? :D

/B
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Ja det känns inte speciellt seriöst att bomba ett forum sådär med exakt samma meddelande... suck. Ett meddelande i denna tråd(som de aldrig hittade p.g.a. stress?) hade räckt.

Att klippa upp hänglås är en sak, att efterfråga sådant specifikt för att "lyfta" en dokumentär är ju sjukt. Ungefär som att efterfråga en dödsmisshandel till en dokumentär om gatuvåldet... "Någon som ställer upp!?" :mad:

Vilka svin, man borde ju kunna anmäla dem för förtal!

Vad heter denna s.k. dokumentär? Tror att jag har missat den...[/quote]

Det här är lite intressant, " klippa lås"????
Om Titan har uppmanat till något sådant, är det stämpling vad jag kan förstå. Uppmaning att begå olaga intrång....
Har svårt att se hur det hamnar under meddelarskyddet i tryckfrihetsförordningen. :rolleyes
F*n vore kul att sätta dit dom ordentligt...... :D
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""jpkrax""]Det här är lite intressant, " klippa lås"????[/quote]
Var lite otydlig där. Har aldrig klippt upp ett lås när det ska utforskas, har bara använt bultsax när jag klippt upp lås på simhallen och inom det militära -bägge gångerna gällde det mina egna hänglås.

Vad jag menade var att om någon nu får för sig att klippa upp ett hänglås framför en kamera är det en sak... MEN om någon står bredvid och uppmanar till detta beteende är nånting heeelt annat. I det första fallet: skadegörelse och/eller olaga intrång, i det andra fallet lägger du på uppmaning till brott. Speciellt illa är det om det är någon slags "dokumentärfilmare" som provocerar till brottet...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Var lite otydlig där. Har aldrig klippt upp ett lås när det ska utforskas, har bara använt bultsax när jag klippt upp lås på simhallen och inom det militära -bägge gångerna gällde det mina egna hänglås.

Vad jag menade var att om någon nu får för sig att klippa upp ett hänglås framför en kamera är det en sak... MEN om någon står bredvid och uppmanar till detta beteende är nånting heeelt annat. I det första fallet: skadegörelse och/eller olaga intrång, i det andra fallet lägger du på uppmaning till brott. Speciellt illa är det om det är någon slags "dokumentärfilmare" som provocerar till brottet...[/quote]

Menade inget annat än just det, generaler har andra som gör det åt dom.. ;)
Nej, det var lite grovt skämtat. :o

Att du, eller någon annan hemmastadd här på forumet, skulle göra nåt åt det hållet är mig ytterligt främmande.

Men om de ligger på nån om sånt så....jä**a pistoltv... :mad:

Synd att de också gör ett av mina favorit matprogram..... Leila.....(drägel). ;) :D
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Saddam""]Ja det känns inte speciellt seriöst att bomba ett forum sådär med exakt samma meddelande... suck. Ett meddelande i denna tråd(som de aldrig hittade p.g.a. stress?) hade räckt.

Att klippa upp hänglås är en sak, att efterfråga sådant specifikt för att "lyfta" en dokumentär är ju sjukt. Ungefär som att efterfråga en dödsmisshandel till en dokumentär om gatuvåldet... "Någon som ställer upp!?" :mad:

Vilka svin, man borde ju kunna anmäla dem för förtal!

Vad heter denna s.k. dokumentär? Tror att jag har missat den...[/quote]

Den dokumentären som åsyftas är deras produktion outsiders som sändes 2005. Även jag blev tillfrågad att medverka i denna. Då var det dock inte genom mail, då hade dom spårat mig genom min dåvarande domän och ringde mig på jobbet (kändes sådär). Jag avböjde vänligt.
Skriv svar