Den enda tråden för förfrågningar om reportage, filmlocation - etc.

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

Tycker hela deras vinkling med att det måste ske på natten gör att man får en känsla av olagligheter, att det inte går på dagen.

uppmanar produktionsbolaget till inbrott?
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Elagabalus""]Det var billigt! Du får inte prisdumpa marknaden totalt. Kan skapa osämja på forumet ;-) [/quote]

Det är + moms då.
Men jag vet, jag är desperat nu.. :)
NoTitle
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 01 mar 2011, 21:53

Inlägg av NoTitle »

Jag har tittat igenom den här tråden och förstår att många UBare inte gillar journalister allt för mycket. Jag kan delvis förstå varför men försöker ändå:

Jag läser journalistik på Södertörns Högskola och ska under den kommande veckan skriva ett reportage. Jag är väldigt intresserad av Urban Exploration i alla dess former men har aldrig testat själv och skulle därför vilja skriva om det.
Kan påpekas att jag inte har några förutfattade meningar kring vad UB är utan är helt enkelt genuint intresserad. Ska också försöka gå runt lite i veckan och leta efter ställen att utforska själv.
Av ovanstående anledning tänkte jag kika om det finns någon här på forumet som är intresserad av att ställa upp på en avslappnad intervju för att prata om intresset och dess betydelse. Jag hade helst velat följa med på ett äventyr men förstår om personen ifråga inte vill uppge sina spots. Självklart kommer jag inte uppge namn eller platser om personen inte vill.

Skicka mig ett PM eller mail på [email protected] om du är intresserad.
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

[quote=""NoTitle""]Jag har tittat igenom den här tråden och förstår att många UBare inte gillar journalister allt för mycket. Jag kan delvis förstå varför men försöker ändå:

Jag läser journalistik på Södertörns Högskola och ska under den kommande veckan skriva ett reportage. Jag är väldigt intresserad av Urban Exploration i alla dess former men har aldrig testat själv och skulle därför vilja skriva om det.
Kan påpekas att jag inte har några förutfattade meningar kring vad UB är utan är helt enkelt genuint intresserad. Ska också försöka gå runt lite i veckan och leta efter ställen att utforska själv.
Av ovanstående anledning tänkte jag kika om det finns någon här på forumet som är intresserad av att ställa upp på en avslappnad intervju för att prata om intresset och dess betydelse. Jag hade helst velat följa med på ett äventyr men förstår om personen ifråga inte vill uppge sina spots. Självklart kommer jag inte uppge namn eller platser om personen inte vill.

Skicka mig ett PM eller mail på [email protected] om du är intresserad.[/quote]

Testa själv vettja och sen kan du ha en intervju med dig själv :D

UB <=> UE ????
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
NoTitle
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 01 mar 2011, 21:53

Inlägg av NoTitle »

[quote=""Ragnar Svedje""]Testa själv vettja och sen kan du ha en intervju med dig själv :D

UB <=> UE ????[/quote]

Vore väl kanske inte världens bästa idé att intervjua sig själv, haha, men tack för tipset. ;)

Oj, måste ha tänkt helt fel. UE ska det självklart vara.
jmgstudenter
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 06 sep 2011, 06:38

Inlägg av jmgstudenter »

Hej!

Vi är två journaliststudenter från Göteborg som eventuellt vill göra ett reportage om Urban Exploration i vår omnejd.
Söker därför en seriös person som ägnar sig åt detta och skulle kunna tänka sig att ta med oss till någon lämplig plats. Vi skulle även vilja prata lite om själva fenomenet/kulturen. Reportaget ska göras med kamera och vi är två journalister.

Det optimala är om någon skulle vilja vara med i bild, men vi kan tänka oss att låta personen vara delvis maskerad. Ljudet kan vi inte förvränga.

Vi är inte på något vis inte intresserade av att röja platsen för något objekt, utan tänker endast ange en ungefärlig plats i stil med "utanför Göteborg". Självfallet röjer vi inte heller några källor som inte vill.

Tror att detta hade kunnat bli ett både spännande och informativt reportage.


Låter detta intressant?
Skicka då ett mail eller svara här!

Vänliga hälsningar
[email protected]
micke87
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 06 okt 2011, 11:45

Övergivna platser, Stockholm

Inlägg av micke87 »

Hallå på er,

Om ett par veckor ska vi spela in en kortfilm och letar efter ett övergivet ställe att spela in på. Det vi har tänkt oss är ett övergivet sjukhus, fabrik eller liknande. Tyvärr så rivdes ju Lindegården Nyligen, och det hade varit en perfekt inspelningsplats ( Övergivna platser - Lindgården, Stockholm ),

Så om någon vet något bra ställe som skulle kunna passa för denna inspelning vore vi väldigt tacksamma om ni ville dela med er av dessa.

Har kikat runt i forumet men inte funnit något passande, och de som var passande, hade givetvis rivits.

Gärna ställen runt Stockholm!

Tack på förhand
Micke
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Dina ögon är dina bästa vänner...
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Tystnadsplikt
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 22 maj 2010, 12:11

Inlägg av Tystnadsplikt »

[quote=""Penfold""]Dina ögon är dina bästa vänner...[/quote]
Word!


micke87: Hittar du ingenting passande på något forum så ge dig för fan ut och leta.
Ingenting i livet kommer gratis. Inget som har med UE att göra torde komma gratis, inte såhär publikt i alla fall.

P.S, du torde vara ganska dålig på att googla. Om du nu inte lyckats hitta något ställe. ;)
Senast redigerad av 1 Tystnadsplikt, redigerad totalt 0 gånger.
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

[quote=""INCASEOFFIRE""]Word!


micke87: Hittar du ingenting passande på något forum så ge dig för fan ut och leta.
Ingenting i livet kommer gratis. Inget som har med UE att göra torde komma gratis, inte såhär publikt i alla fall.

P.S, du torde vara ganska dålig på att googla. Om du nu inte lyckats hitta något ställe. ;) [/quote]

Håller med... Bara googla eller besöka Flashback.
Finns ju fett med tips här! : - )
Skriv svar