Den enda tråden för förfrågningar om reportage, filmlocation - etc.

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""rjd2""]Den dokumentären som åsyftas är deras produktion outsiders som sändes 2005.[/quote]
Ahaaa, den ja... så dom vill göra en repris så att säga.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Mirage""]
Personer som ställde upp mot utlovad ersättning fick efter inspelningen känna sig blåst på den, för någon sådan fick de aldrig.
[/quote]

Vi pratar om 2000-talet, finns det någon som gör något som helst utan betalning i förskott? I så fall är personen helt väck... :D

/B
gobelin
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 13 feb 2010, 16:58

Inlägg av gobelin »

Såg på datumet att det var länge sedan någon skrev och försökte få frivilliga till reportage så jag gör ett försök. Jag skriver en c uppsats inom ämnet "urban exploration" där jag söker svar på frågorna Vad det innebär, hur det går till, varför det är intressant. Skulle någon vara intresserad av en intervju så vore jag tacksam om du kunde höra av dig så förklarar jag närmre. Det handlar inte om att jag ska ta reda på var dessa exklusiva platser är belägna.
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Din tanke må vara god, men till dem som överväger att ställa upp i din uppsatts kan jag berätta att när andra gjort det i andra länder så tror jag nog de ångrade det i efterhand när myndigheten knackat på deras dörr och beslagtagit verktyg, kameror, datorer mm. Författaren själv blev hämtad direkt i flygplanet, innan någon annan passagerare fått lämna det, när han kom tillbaka från en utlandsresa.
Förstår att det jag säger lätt kan misstolkas. Vad jag försöker säga är tänk noga efter vad du skriver om hur det går till ibland och håll noga på anonymiteten.
Lycka till!
gobelin
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 13 feb 2010, 16:58

Inlägg av gobelin »

Tack för ditt svar!
Den händelsen du skriver om, är det något jag kan läsa om på internet någonstans? Vore tacksam för en källa till det i så fall. Det är i uppsatsen även relevant att diskutera om de svårigheter som uppstår när jag försöker få tillgång till personer som sysslar med denna verksamhet. Anonymitet är en självklarhet, Allt som kan kopplas till någon person avidentifieras. Frågorna kan även mejlas ut, och en mejladress är ofta något som kan vara svårt att identifiera. Skulle ett intresse finnas är ni välkomna att skicka ett mejl till mig på adressen

[email protected]

Finns intresse av att läsa min färdiga uppsats så går även det att ordna. Förhoppningsvis är den klar vecka 3.
MVH
Kakan
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 13 feb 2013, 13:19

Inlägg av Kakan »

Hej

Jag har läst en del i den här tråden och det är tydligt att media är mer intresserade av er som håller på med UE än vad ni är av att medverka i media. Men eftersom jag är en nyfiken radioreporter tänker jag inte låta mig nedslås av det.

Jag jobbar med ett program som heter Barnaministeriet som görs av UR och innehåller radiodokumentärer om barn och ungas verklighet. Jag vill väldigt gärna träffa någon eller några som kan berätta om vad UE är för något, vad det går ut på, hur man kom på att man skulle börja med det och vad det ger mer än en titt in stadsdjungelns fördolda. Radio är förhållandevis anonymt. Man behöver inte ha sitt eget namn med, ingen behöver heller veta var i landet vi befinner oss. Rösten går att förvränga. För mig spelar det ingen roll var du som hör av dig bor. Mitt enda önskemål är att du inte är äldre än 20.

[email protected]

Thank jo!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Kakan""]Hej

Jag har läst en del i den här tråden och det är tydligt att media är mer intresserade av er som håller på med UE än vad ni är av att medverka i media. Men eftersom jag är en nyfiken radioreporter tänker jag inte låta mig nedslås av det.

Jag jobbar med ett program som heter Barnaministeriet som görs av UR och innehåller radiodokumentärer om barn och ungas verklighet. Jag vill väldigt gärna träffa någon eller några som kan berätta om vad UE är för något, vad det går ut på, hur man kom på att man skulle börja med det och vad det ger mer än en titt in stadsdjungelns fördolda. Radio är förhållandevis anonymt. Man behöver inte ha sitt eget namn med, ingen behöver heller veta var i landet vi befinner oss. Rösten går att förvränga. För mig spelar det ingen roll var du som hör av dig bor. Mitt enda önskemål är att du inte är äldre än 20.

[email protected]

Thank jo![/quote]

Åldersdiskriminering?!?!? :eek: Är väl olagligt? :cool:

Men, det är lungt, just jag hade inte ställt upp ändå... ;)

/Farbror B
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Det kanske säger mer om min egen ålder men det är ytterst sällan jag träffar på någon som är närmare 20 än 30 nu för tiden.
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Jo, om det nu inte är någon som läser detta och råkar PM:a, men jag tror faktiskt genomsnittsåldern i detta forum ligger runt det dubbla... de flesta som jag lärt känna härinne ligger ju faktiskt mellan 30-40 år och äldre därtill.

Och för er som undrar så är ryktet om min död – och min död som UE:are högst överdrivet. Det har dock inte blivit många resor/expeditioner under 2012, kanske 2013 blir bättre?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Straycat""]Jo, om det nu inte är någon som läser detta och råkar PM:a, men jag tror faktiskt genomsnittsåldern i detta forum ligger runt det dubbla... de flesta som jag lärt känna härinne ligger ju faktiskt mellan 30-40 år och äldre därtill.

[/quote]

Finns nog några här på 28ds som är max 20 år, men få med kombon max 20 år och "en titt in stadsdjungelns fördolda"...

Då är det troligen väldigt få här på 28ds, men vem vet, jag sitter inte och kollar på 28ds-medlemmars födelsedatum, och ingen detaljerad koll på vad 28ds-folk har för sig.

/B
Skriv svar