Den enda tråden för förfrågningar om reportage, filmlocation - etc.

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""CB Milton""]Jag är mer inne på Mopedhuligans linje. Intresset att ställa upp inför nyfikna reportrar är mer än djupfryst.[/quote]

Jag är inne på din linje. Det är inte mycket som skulle kunna få mig att göra ett reportage som någon ska göra profit på.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Klute
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 15 mar 2009, 11:21

Inlägg av Klute »

Hej, jag har inget intresse av att hänga ut folk eller platser. Förstår att platserna naturligtvis drabbas av vandalisering om man namnger dem. Däremot skulle jag som jag tidigare sagt vilja komma i kontakt med någon som är insatt i den svenska UE-världen. Mitt examensreportage ska belysa Urban Exploration utifrån en mämgd olika aspekter och då är det naturligtvis bra att prata med så många som möjligt!

Anledning till att jag tänker skriva om Urban Exploration är att det är ett intressant fenomen och har en stor folklig utbredning och att många tror säkert att det bara handlar om att krypa i tunnlar eller att förstöra saker. Det är en bild jag vill nyansera och visa på den bredd som finns inom Urban Exploration!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Klute""]Hej, jag har inget intresse av att hänga ut folk eller platser. Förstår att platserna naturligtvis drabbas av vandalisering om man namnger dem. Däremot skulle jag som jag tidigare sagt vilja komma i kontakt med någon som är insatt i den svenska UE-världen. Mitt examensreportage ska belysa Urban Exploration utifrån en mämgd olika aspekter och då är det naturligtvis bra att prata med så många som möjligt!

Anledning till att jag tänker skriva om Urban Exploration är att det är ett intressant fenomen och har en stor folklig utbredning och att många tror säkert att det bara handlar om att krypa i tunnlar eller att förstöra saker. Det är en bild jag vill nyansera och visa på den bredd som finns inom Urban Exploration![/quote]

Räcker det inte med att du frågar här i tråden? Fick ungefär samma innehåll/fråga från dig via PM nyss, ogillar "spam"....

Backar man bandspelaren några år så var "UE" en mer tydlig form av "subculture", men i mina ögon så är det inget hokus pokus längre.

IOFS finns det många "utforskare" som verkligen går på djupet i våra få Svenska storstäder, kloaker, tunnelbana osv, men tvivlar på att du hittar någon av dessa utforskare här. (men jag kan ju ha fel... )

Om du söker runt här, på "fotosidan.se", och andra platser så kommer du upptäcka att det jag personligen vill benämna som "UE-light/ruinturism" precis som du själv skriver, "är en folkrörelse", och är inte konstigare än att folk är lessa på det välpustade och polerade, och gärna besöker en bilskrot, nedlagd industri, ihopsäckat gammalt torp osv, inspirerade av vissa böcker, olika gallerier, bloggar osv, och det är ju trevligt!

Vad jag vill säga med det? Finns nog mycket att finna via öppna källor som tex 28ds, och kanske får du hänga med till en gammal lada om någon orkar, men.. PMa inte folk/mig, känns bara SÅ desperat... ;)

/B
Klute
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 15 mar 2009, 11:21

Inlägg av Klute »

Det var klumpigt gjort av mig, :) ber om ursäkt! Men tack för svaret.
Oberon
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 11 maj 2009, 19:52

Halloweenjägare

Inlägg av Oberon »

Hej allihop, först och främst måste jag säga att detta är ett fantastiskt forum!
Vilka ställen det finns i vårt avlånga land.

Men jag kom hit med ett syfte, vi är en grupp Halloweengalningar som har börjat jakten på lokal för årets fest. Vi söker oss runt Uppsala - Stockholm med omnejd och är på jakt på något som ligger lite utanför med en härligt övergiven känsla. På vår önskelista är gamla övergivna fabriker, källarlokaler, bunkrar, skyddsrum och liknande. Vi har inget emot att betala hyra för oss, så länge lokalen är den rätta.

Har ni hittat nåt, har ni kontakter så skulle vi verkligen uppskatta er hjälp!

Skicka gärna ett meddelande internt eller maila mig på ebbos at hotmail.com

Stort tack och fortsätt utforska!

Tommy, Elina och Linda
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""Oberon""]Hej allihop, först och främst måste jag säga att detta är ett fantastiskt forum!
Vilka ställen det finns i vårt avlånga land.

Men jag kom hit med ett syfte, vi är en grupp Halloweengalningar som har börjat jakten på lokal för årets fest. Vi söker oss runt Uppsala - Stockholm med omnejd och är på jakt på något som ligger lite utanför med en härligt övergiven känsla. På vår önskelista är gamla övergivna fabriker, källarlokaler, bunkrar, skyddsrum och liknande. Vi har inget emot att betala hyra för oss, så länge lokalen är den rätta.

Har ni hittat nåt, har ni kontakter så skulle vi verkligen uppskatta er hjälp!

Skicka gärna ett meddelande internt eller maila mig på ebbos at hotmail.com

Stort tack och fortsätt utforska!

Tommy, Elina och Linda[/quote]



jojo....
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Välkomna.

Sök upp folk från Uppsala/08-området och fråga snällt(det går att se var forumets medlemmar bor).
Skicka ett PM till dem, lycka till...

Annars får ni bege er ut och leta på egen hand precis som CB Milton skriver!
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

Jag vet några ställen som kan passa, hur mycket vill ni betala för informationen ?
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
Skriv svar