Normaltid - sommartid

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Rutger
Inlägg: 264
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 21:02

Normaltid - sommartid

Inlägg av Rutger »

Om man tittar på klockslagen utan att vara inloggad, visas normaltid ("vintertid"). Om man däremot är inloggad visas sommartid. Vafför då, då?
Modern Swedish Ruins - http://www.swedishruins.se
rhdf
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 24 okt 2008, 12:06

Sv: Normaltid - sommartid

Inlägg av rhdf »

om jag inte är helt fel ute så är det så att inställningen för tidszoon mm ligger på användarnivå, så det går tydligen inte sätta att forumet skall köra med sommartid "globalt"
Därför så vet inte forumet om du vill ha tiden med/utan sommartid förens du loggat in...

högst enerverande och klart rubbat ;)
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""rhdf""]om jag inte är helt fel ute så är det så att inställningen för tidszoon mm ligger på användarnivå, så det går tydligen inte sätta att forumet skall köra med sommartid "globalt"
Därför så vet inte forumet om du vill ha tiden med/utan sommartid förens du loggat in...

högst enerverande och klart rubbat ;) [/quote]

Äsch då, det spelar väl ingen roll vad klockan är.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Finns det egentligen nån poäng med att inte vara inloggad?

Förutom att man slipper omaket med att logga in då.. men det går ju att spara en kaka iallafall.
Användarvisningsbild
Rutger
Inlägg: 264
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 21:02

Inlägg av Rutger »

[quote=""rhdf""]om jag inte är helt fel ute så är det så att inställningen för tidszoon mm ligger på användarnivå, så det går tydligen inte sätta att forumet skall köra med sommartid "globalt"
Därför så vet inte forumet om du vill ha tiden med/utan sommartid förens du loggat in...

högst enerverande och klart rubbat ;) [/quote]


Men min dator är ju omställd för sommartid. Datum för sommartid är känd åratal framåt. Vem ändrar tillbaka?

------------

Jag loggar in mig kanske var 3:e gång jag besöker forumet, om jag vill se bilder eller väntar PM. Annars ser jag ingen poäng att vara inloggad.
För övrigt blir man tjock av kakor.
Modern Swedish Ruins - http://www.swedishruins.se
Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

Global inställning för att reflektera sommartid är nu gjord.
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Användarvisningsbild
Rutger
Inlägg: 264
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 21:02

Inlägg av Rutger »

Nu är det dags igen. Ej inloggad visar sommartid, inloggad visar normaltid.

Om det inte går att ställa in automatiskt, så tror jag det blir bäst att ha kvar sommartid, eftersom det är sommartid större delen av året. Att ändra manuellt kommer bara att resultera i att det glöms bort.
Modern Swedish Ruins - http://www.swedishruins.se
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""Rutger""]Nu är det dags igen. Ej inloggad visar sommartid, inloggad visar normaltid.

Om det inte går att ställa in automatiskt, så tror jag det blir bäst att ha kvar sommartid, eftersom det är sommartid större delen av året. Att ändra manuellt kommer bara att resultera i att det glöms bort.[/quote]

Eller välj logga in mig automatiskt och låtsas att detta enorma problem inte finns.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Rutger
Inlägg: 264
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 21:02

Inlägg av Rutger »

[quote=""mopedhuligan""]Eller välj logga in mig automatiskt och låtsas att detta enorma problem inte finns.[/quote]

Tycker fortfarande att det är bäst med klockor som visar rätt, men som jag skrev så är det OK för mig om den oinloggade tiden visar sommartid hela året. Går inte omställningen att lösa på ett automatiskt sätt, så får det vara. Det framgår väl ganska tydligt av mitt inlägg?
Modern Swedish Ruins - http://www.swedishruins.se
Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

Ändringen måste göras manuellt, och gissa om man kommer ihåg att göra detta varje halvår? :)
Ni får glatt ge mig en spark när ändringen behöver göras. :p
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Skriv svar