Diskussion kring forumpolicy och behörigheter

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Huvudforumet

Inlägg av Grishnac »

Vi har pratat om saken bland moderatorerna och tagit beslutet att det skulle vara öppet. Men finns det en utbredd önskan att det skall vara för medlemmar enbart så kanske vi får ta upp diskussionen igen.

Vad tycker alla andra?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

members only.
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

Jag är beredd att hålla med.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""rostmannen""]Members only

Inträde för nya medlemmar borde även bli svårare. Nya måste godkännas av sitens webmaster eller global moderator.

(Vi vet ju alla hur det ser ut på FB, eller hur) Låt det inte bli samma här.[/quote]
Det kommer inte att bli som FB här.
Men jag vill se att det uppkommer problem innan jag stöder den slutma tanken. Om britterna klarar 28dayslater ska nog vi klara det här.

Jag tror förresten att ett av FBs största problem är att någon/några av moderatorerna skapat egna spöken.
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

Jag är kluven, på ett sätt är jag beredd att hålla med Jörnmark om att moderatorerna på FB är en del av deras problem, och ett problem vi förhoppningsvis aldrig behöver se här..

Men samtidigt så skulle det ju kännas bättre med att hålla saker för endast medlemmar.

Nej,,, jag får förbli neutral i frågan.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Jag vill se om det innebär problem att ha forumet öppet först. Uppstår problem ser jag gärna en omedelbar inskränkning i gästers behörighet.
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Alldeles oavsett om det är stängt för oregistrerade ej så tycker jag inte att Google skall låtas indexera forumet. Det leder bara till att platsinfo sprids än mer för vinden. Så in med en robots.txt som stoppar detta.

Sen tycker jag personligen att forumet kan vara stängt för icke registrerade, men att det är lätt att bli medlem ändå - men mot att man accepterar lite regler och kanske ett "UE hederskodex". Jag har redan sett vägbeskrivningar här som inte borde nå för många som inte har rätt inställning till UE så att säga. Det stoppar förstås inte någon graffare att fejka sig in, men bättre än inget.

Vilken modereringspolicy forumet har är ju en helt annan sak. Det verkar inte finnas några forumregler uppsatta, och då blir det ju automatisk svårt att moderera speciellt hårt.
Användarvisningsbild
choctaw
Inlägg: 234
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 14:54
Kontakt:

Inlägg av choctaw »

[quote=""baaz""]Jag vill se om det innebär problem att ha forumet öppet först. Uppstår problem ser jag gärna en omedelbar inskränkning i gästers behörighet.[/quote]

Håller med detta uttalande!
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""wildhack""]Alldeles oavsett om det är stängt för oregistrerade ej så tycker jag inte att Google skall låtas indexera forumet. Det leder bara till att platsinfo sprids än mer för vinden. Så in med en robots.txt som stoppar detta.

Sen tycker jag personligen att forumet kan vara stängt för icke registrerade, men att det är lätt att bli medlem ändå - men mot att man accepterar lite regler och kanske ett "UE hederskodex". Jag har redan sett vägbeskrivningar här som inte borde nå för många som inte har rätt inställning till UE så att säga. Det stoppar förstås inte någon graffare att fejka sig in, men bättre än inget.

Vilken modereringspolicy forumet har är ju en helt annan sak. Det verkar inte finnas några forumregler uppsatta, och då blir det ju automatisk svårt att moderera speciellt hårt.[/quote]



Håller med dej, men samtidigt är det svårt at få "ok" på människor och stängda forum och dyl med få medlemmar har ju en tendens att ebba ut. Svårt det där, man vill gärna dela med sej av objekt och efter att forumet levt på ett tag så börjar man känna igen människor och man vet vilka som är aktiva och som verkar reko. Man ska verkligen inte driva nån elitism om du förstår vad jag menar men vissa objekt som jag sett här vore ytterst tråkiga att se söndervandaliserade.
Skriv svar