Ändra "Militäranläggningar" till "Totalförsvar" ?

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Ändra "Militäranläggningar" till "Totalförsvar" ?

Inlägg av benkar »

Lagt det här förslaget flera gånger i trådar, lägger det igen, här....

Med tanke på att forumdelen "Militäranläggningar" även/ofta innehåller Civilförsvar, skyddsrum, osv, kanske läge ändra namn från "Militäranläggningar" till "Totalförsvar", då får både det Militära och Civilförsvar plats där på ett korrekt sätt?

/B
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""benkar""]Lagt det här förslaget flera gånger i trådar, lägger det igen, här....

Med tanke på att forumdelen "Militäranläggningar" även/ofta innehåller Civilförsvar, skyddsrum, osv, kanske läge ändra namn från "Militäranläggningar" till "Totalförsvar", då får både det Militära och Civilförsvar plats där på ett korrekt sätt?

/B[/quote]


Detta har tagits upp i Moderatorforumet av "LowAndSlow" och dom enda som svarde där var jag och "Kristofer" och vi är ganska ense om att det kvittade för vår del då "gemene man verkar förstå vad kategorin innehåller". Men vill fler att en ändring skall göras så är det helt okej.
Vad dom andra modsen tyckte i frågan är det ingen som vet för det kom inga fler svar.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Ändra "Militäranläggningar" till "Totalförsvar" ?

Inlägg av Grishnac »

Jag känner mig ganska tom på åsikter i frågan, det är helt okej att ändra om det känns bättre.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Det är nog ingen dum idé benkar har. Rätt ska ju vara rätt, särskilt som forumet växer. Om det i framtiden blir oöverskådligt kan vi ju då göra en uppdelning mellan civilt och militärt.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""baaz""]Det är nog ingen dum idé benkar har. Rätt ska ju vara rätt, särskilt som forumet växer. Om det i framtiden blir oöverskådligt kan vi ju då göra en uppdelning mellan civilt och militärt.[/quote]

Det ligger redan en massa trådar under Underjordiskt som borde ligga under framtida Totalförsvar, ännu en grej att tänka på...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Amanite""]Detta har tagits upp i Moderatorforumet av "LowAndSlow" och dom enda som svarde där var jag och "Kristofer" och vi är ganska ense om att det kvittade för vår del då "gemene man verkar förstå vad kategorin innehåller". Men vill fler att en ändring skall göras så är det helt okej.
Vad dom andra modsen tyckte i frågan är det ingen som vet för det kom inga fler svar.[/quote]

Trist att höra, dvs att "Moderator-kåren" inte lägger mer tid/intresse kring förslag i "Utveckla forumet", det lilla stället där vi dödliga kan framföra våra små lysande förslag med tanke göra detta fina forum ännu bättre... :D

Är inte världens undergång, men jag som gärna rör mig i berg/betong-rum blir lite störd, att posta i "Militäranläggningar" när det gäller "Civilförsvar" känns lika fel som att posta i "Vårdanstalter och sjukhus" när det egentligen gäller "Bostäder och bostadsområden". Tanken var underlätta det för alla..... :)

/B
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""benkar""]Trist att höra. . .[/quote]
Hota med att hoppa av forumet så ska du se att det händer grejer... ;) :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Saddam""]Hota med att hoppa av forumet så ska du se att det händer grejer... ;) :D [/quote]

Skulle nog inte bli någon skillnad, ser dessutom ingen mening med att hota, nöjer mig med att framföra 28ds förslag i en relativt sansad ton :)

/B
Kruva
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 09:19

Inlägg av Kruva »

Som "en vän av ordning" röstar jag också på ett namnbyte, fram för "totalförsvar" så det blir ordning och reda igen. Alla dessa höjda röster gör mig nästan nervös.. :D
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Saddam""]Det ligger redan en massa trådar under Underjordiskt som borde ligga under framtida Totalförsvar, ännu en grej att tänka på...[/quote]

Helt riktigt, därav behovet att omorganisera lite.
Skriv svar