Exludera forumdelen "Nya medlemmar" från sökningen "Nya inlägg"

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Exludera forumdelen "Nya medlemmar" från sökningen "Nya inlägg"

Inlägg av benkar »

Inte för att jag är totalt a-social, håller gärna lite koll på vad som händer på 28ds, men oftast är det knappt om tid, måste ju ha tid leta efter nya ruiner och hålla koll på vad som är på gång... :D Kikar givetvis in på forumdelen "Nya medlemmar" om det finns extra mycket tid över.

Så/men... Skulle det inte vara möjligt att exludera forumdelen "Nya medlemmar" från sökningen efter "Nya inlägg"?

/B
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""benkar""]Inte för att jag är totalt a-social, håller gärna lite koll på vad som händer på 28ds, men oftast är det knappt om tid, måste ju ha tid leta efter nya ruiner och hålla koll på vad som är på gång... :D Kikar givetvis in på forumdelen "Nya medlemmar" om det finns extra mycket tid över.

Så/men... Skulle det inte vara möjligt att exludera forumdelen "Nya medlemmar" från sökningen efter "Nya inlägg"?

/B[/quote]


Är nog något som endast Acke kan ordna men jag kan hålla med, det vore bra.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Varför? Ogillar du nya medlemmar?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Saddam""]Varför? Ogillar du nya medlemmar?[/quote]

Absolut inte, väldigt bra med en forumdel där nya glada 28ds-medlemmar kan presentera sig, men blir lite ohållbart om 1.765 st. 28ds medlemmar ska hälsa varje ny medlem välkommen.... och även hålla kolla på alla svar... :eek:

Fortsätter medlemsutvecklingen som nu, och bara några få % nya presenterar sig, så kommer nästan alla "Nya inlägg" -sökningar visa inlägg i den forumdelen.

Då kommer jag, och många andra, som klickar på "Nya inlägg" missa många andra än mer viktiga trådar/frågeställningar.. :rolleyes: och i slutändan inte ens orka logga in på 28ds....

Bättre att den forumdelen inte dyker upp vid "Nya inlägg" -sökning, att man istället själv får titta in där.

/B
Senast redigerad av 3 benkar, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Vissa justeringar av texten
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Äsch vad du överdriver... du får helt enkelt börja prioritera. Dels tiden: det går inte att läsa allt som skrivs på forumet, i alla fall inte på 10 minuter/per dag. Så prioritera bort andra forum, he he.

Dels vad du läser, när du klickar på Nya inlägg så ser du ju vilken del av forumet de dykt upp i... läs det som är intressant och inte allt.

Det där med medlemsutvecklingen stämmer inte. Ju mer medlemmar vi blir desto fler intressanta inlägg blir det... -i alla delar av forumet vilket i sin tur betyder att medlemspresentationerna minskar procentuellt.

:rolleyes:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Saddam""]Äsch vad du överdriver... du får helt enkelt börja prioritera. Dels tiden: det går inte att läsa allt som skrivs på forumet, i alla fall inte på 10 minuter/per dag. Så prioritera bort andra forum, he he.

Dels vad du läser, när du klickar på Nya inlägg så ser du ju vilken del av forumet de dykt upp i... läs det som är intressant och inte allt.

Det där med medlemsutvecklingen stämmer inte. Ju mer medlemmar vi blir desto fler intressanta inlägg blir det... -i alla delar av forumet vilket i sin tur betyder att medlemspresentationerna minskar procentuellt.

:rolleyes: [/quote]

Njao, överdriver inte, framför både mina egna åsikter, och samma åsikter från 28ds-medlemmar, jag känner, som inte vågar "sticka ut hakan och vara lika obekväma" som jag tenderar att vara.... :D

Men, som skrivet, var bara en enkel frågeställning/förslag, vet att det är lite pyssel få till det hela rent forumtekniskt. Men jag ärlig nog skriva att jag och flera andra är urlessa på att få upp 80% "Hallå här är jag" när jag/man söker på "Nya inlägg"...

/B
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Jag stöder det till fullo!

Tycker att det svämmar över i nya inlägg med nya medlemmars presentationer samt alla välkommen-svar.
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""benkar""]Njao, överdriver inte, framför både mina egna åsikter, och samma åsikter från 28ds-medlemmar, jag känner, som inte vågar "sticka ut hakan och vara lika obekväma" som jag tenderar att vara.... :D

Men, som skrivet, var bara en enkel frågeställning/förslag, vet att det är lite pyssel få till det hela rent forumtekniskt. Men jag ärlig nog skriva att jag och flera andra är urlessa på att få upp 80% "Hallå här är jag" när jag/man söker på "Nya inlägg"...

/B[/quote]

"Obekvämlighet" i form av förslag välkomnas varmt iaf av mig då jag själv tenderar att vara likadan. Är sådant som oftast leder till utveckling av ett eller annat slag.

Vet inte hur mycket tekniskt arbete som hade behövt ligga bakom en sådan extra funktion men kan inte tänka mig att det hade varit allt för mycket.
Hade ju räckt att man helt enkelt kunde klicka av de kategorier man inte ville skulle innefattas i resultatet.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Alltså jag tror inte man ska underskatta hur viktigt det är att nya medlemmar känner sig välkomna att bidra till forumet. Att användarna bidrar är ju det som i slutändan gör att hela forumet lever vidare. Jag tror en presentationstråd med påföljande välkomnanden från etablerade användare är bästa möjliga start för att en användare ska just känna sig delaktig och vilja bidra. Ifall man slår av denna funktion i "nya inlägg" kommer det bli mycket färre välkomnanden. Iallafall jag hittar de trådarna på just det sättet.

Om det kunde göras till en inställning som går att slå på/av för enskilda användare är jag för förslaget. Annars tycker jag det är mot hela vitsen med ett forum. Tror heller inte forumet/problemet blir så stort att alla nya inlägg kommer bestå av detta även om jag förstår tankegången.

Just nu klockan 9.00 består 2 av 25 av mina "Nya inlägg" av trådar för nya medlemmar. Jag ser också att den ena tråden ligger i "bloggar" och inte i "nya medlemmar". Något man kan behöva komma tillrätta med ifall man skulle vilja implementera detta i praktiken.

Givetvis ska man vara obekväm. Bara bra att vi har en levande diskussion om forumets utveckling!
västkust
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 11:51
Kontakt:

Inlägg av västkust »

Ja någon form av detta vill jag ha med knapp vore bra :D
Skriv svar