Exludera forumdelen "Nya medlemmar" från sökningen "Nya inlägg"

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Exludera forumdelen "Nya medlemmar" från sökningen "Nya inlägg"

Inlägg av Grishnac »

Jag funderar på om man kan ändra så att man kan ställa in vilka forumkategorier som skall omfattas av knappen helt enkelt, så att var och en kan få med det man tycker är relevant....
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Grishnac""]Jag funderar på om man kan ändra så att man kan ställa in vilka forumkategorier som skall omfattas av knappen helt enkelt, så att var och en kan få med det man tycker är relevant....[/quote]

Bra!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Grishnac""]Jag funderar på om man kan ändra så att man kan ställa in vilka forumkategorier som skall omfattas av knappen helt enkelt, så att var och en kan få med det man tycker är relevant....[/quote]

Låter ju som en lysande idé :)

På tex sporthoj.com som kör vBulletin Version 3.8.2 så ingår som default alla forum-delar i sökningen "Nya inlägg". Men man kan själv välja att bocka ur vilka forumdelar man vill exludera i den sökningen.

Vet inte om det är en standardfunktion, eller om Forumägaren, som troligen skruvar en hel del själv, fixat det, eller om det finns som standard i produkten.

När man där klickar på "Nya inlägg" och resultatet kommer upp, kan man klicka på "- Sökhantering / Urvalsforum" i övre högra hörnet, sedan kan man välja och vraka enligt bifogad skärmdump.

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar