Trådsvar redan i annonseringsmailet. Bra eller dåligt?

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Trådsvar redan i annonseringsmailet. Bra eller dåligt?

Inlägg av Elagabalus »

Kikade igenom men hittade inget om detta. Sannolikt är det nämnt någonstans men startar ändå en tråd.

De andra forum jag följer med ett betydligt ljummare intresse är Nikonforum och stcs. Här kommer det ett mail och länk att klicka på. Fördelar med 28 dagar:

1. Man får svaret direkt utan att behöva klicka
2. Man kan utnyttja det för att meddela forummedlemmar. Skriva en lite mer beskrivande text. Posta. Det går ut till trådprenumerande medlemmar. Skriv om inlägget. Nu syns bara det som man väljer att vara publikt. 28 dagar kan ju läsas av vem som helst. Menar inte att detta skall missbrukas men det kan vara någon detalj man inte vill skall stå på sajten " sök runt Prästmon" tex kan vara guld värt för trådintresserade men kanske inget som behöver stå där.

Nackdelar

1.Har fått några riktiga horrörer skickade till mig ( inga riktade mot mig personligen). Svar, vad vet jag, kanske skickade i fyllan och villan eller i hastigt mod. Sen spelar det ingen roll om personen skriver om eller raderar inlägget. Det har ändå gått iväg till de som följer tråden

2. Även om den är bekvämt med svar i annonseringsmailet spelar det mindre roll om det är en aktiv tråd. Man måste ändå klicka för att läsa andra svar. Så nyttan behöver inte vara så stor