1000!

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Elagabalus""]Rapport från ett annat forum. När jag höll på att forska om den "Förfallna Herrgården" var jag tvingad att regga mig på ett flyghistoriskt forum. Fick ovärderlig hjälp av deras storpostare. Man kan nog säga att han var "Mr flygforum" genom sina inlägg.

Någon månad senare blev han utesluten. Grunderna är väl fortfarande lite okända men att han inte följde forumets regler var väl ett skäl ( mkt dimmigt skäl) och att han postade för mycket och för ovidkommande saker.

Det kunde vara sånt här tex: jag frågar om krigsflygfältet (nr 5) vid Badene Kvänum. Han svarar men lägger samtidigt in info om konditori "Nordpolen" i närbelägna Vara där Andree gick ner. Personligen tycker jag ett sånt svar ligger inom flygdelen och tillför läsvärde. Men det gjorde inte forumledningen som uteslöt honom ( givetvis inte bara detta svar utan 100-tals liknande)

Drar inga parelleller till 28 dagar men hellre ett forum med högt i tak än detta forum iaf. Men givetvis skall man posta om ämnessaker. Annars kan man väl hålla till i "vad jag gör nu"[/quote]

Bisarr uteslutning, verkar det som för mig. Men kanske låg det annat bakom?
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""jornmark""]Bisarr uteslutning, verkar det som för mig. Men kanske låg det annat bakom?[/quote]

Helbisarr uteslutning! Förmodligen ligger det något mer i botten. Någon gammal motsättning? Tror han ensam stod för kanske 50% av aktiviteten på forumet ( säger jag utan att veta exakt). Upplevdes som för dominerande?

Istället startade han en blogg där hans kunskaper får flöda fritt. Jag följer den. Kul mix av flyg och allmänteknik:

http://larsan13.wordpress.com/
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Elagabalus""]Helbisarr uteslutning! Förmodligen ligger det något mer i botten. Någon gammal motsättning? Tror han ensam stod för kanske 50% av aktiviteten på forumet ( säger jag utan att veta exakt). Upplevdes som för dominerande?

Istället startade han en blogg där hans kunskaper får flöda fritt. Jag följer den. Kul mix av flyg och allmänteknik:

http://larsan13.wordpress.com/[/quote]

En mycket intressant blogg, och nästan ännu mer intressant när han skriver om hur forumet funkade på SFF - kolla kommentarerna där också.

Så länge jag finns här kommer jag att driva att vi ska ha högt i tak. Medlemmars olika behov ska repekteras - en del skriver mycket, en del skriver litet, no problem. En del vill bara läsa, en del vill sitta hemma i fåtöljen, några älskar att krypa runt i kloaker.

Återigen, inga bekymmer, så länge vi kan respektera att vi alla, turligt nog, är olika individer och bemöter varann efter det.
Skriv svar