1000!

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Var inte meningen starta denna lavin/diskussion kring antal inlägg... :o

Finns givetvis inget egenvärde i antalet inlägg, och inget statusvärde. Själv så blev jag mest förvånad över att jag hade så många inlägg och kunde barnsligt nog inte låta bli notera det...

Jag hör nog till kategorin medlemmar som både är ute "på fältet" jäkligt mycket, samtidigt skriver jag åtminstone en del i trådar om olika objekt, samt en hel del i övriga diskussioner/trådar.

Antalet inlägg är kul att se i vänsterkanten, om inte annat så kan man genom att se "Ett ovanligt korkat/mysko" inlägg kombinerat med "Antal inlägg:2" snabbt sortera bort det som ett tänkbart "Troll". Men texter som "Inbiten Upptäckare" kan vi väl lika gärna vara utan.

/B
Användarvisningsbild
62explore
Inlägg: 393
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 09:03

Inlägg av 62explore »

[quote=""Colarain""]Jag tillhör de som gärna associerar ordlek och talar om vad jag gör, jag har begränsat med tid och möjlighet att ge mig ut och fota och upptäcka varje dag. Jag läser däremot gärna och tittar på andras bilder, men känner inte att jag har mycket att tillföra i diskussioner om objekt jag inte besökt. Mitt intresse är inte mindre än nån annans bara för det och vad jag har för "status" och antal inlägg rör mig inte i ryggen. Jag använder forumet på det sätt som passar mig och om någon vill ta bort inlägg som gjorts i "övriga diskussioner" från "statusen så fine - rör mig inte heller i ryggen. Och vad det anbelangar så har jag läst massa dravel och blaha-blaha i de rena UE-trådarna också. Vem ska sitta och sortera ut vilka inlägg som ska ge status?[/quote]

Använd forumet som du vill. Jag har aldrig sagt att man ska ta bort nån status. Tycker folk att det är viktigt att mäta sina kön utåt eller inåt så är det klart man ska få göra det. Grunden till den här diskussionen tror jag handlar mer om att det finns ganska många som gärna spelar lite mer allanballan än vad de kanske har kött på benen att göra, även om det diskuteras en smula förtäckt i denna tråd.

Status schmatus
http://www.62explore.pixbox.se
http://www.flickr.com/photos/62explore/

-Sigmund Freud had an irrational fear of the number 62
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""benkar""]Var inte meningen starta denna lavin/diskussion kring antal inlägg... :o

Finns givetvis inget egenvärde i antalet inlägg, och inget statusvärde. Själv så blev jag mest förvånad över att jag hade så många inlägg och kunde barnsligt nog inte låta bli notera det...

Jag hör nog till kategorin medlemmar som både är ute "på fältet" jäkligt mycket, samtidigt skriver jag åtminstone en del i trådar om olika objekt, samt en hel del i övriga diskussioner/trådar.

Antalet inlägg är kul att se i vänsterkanten, om inte annat så kan man genom att se "Ett ovanligt korkat/mysko" inlägg kombinerat med "Antal inlägg:2" snabbt sortera bort det som ett tänkbart "Troll". Men texter som "Inbiten Upptäckare" kan vi väl lika gärna vara utan.

/B[/quote]

Jag tycker att det blev lite komiskt och att diskssionen blev lavinartad (kul uttryck förövrigt nu när vi har snöstorm igen) är knappast ditt fel.

Jag är ute "på fältet" så mycket jag bara kan, men brist på både tid och körkort gör att det mest blir när jag kan kombinera en ledig dag med att någon annan ska göra en utflykt så jag kan hänga på.

Håller med om att det är kul att se antalet inlägg men personligen lägger jag inget värde i det. Det enda jag satte mig emot var antydan att man skulle vara en oseriös UEare bara för att man gör mer inlägg i "övrigt" än under UE-kategorierna och ännu värre att man gör inlägg i de "sociala" trådarna för att skaffa sig status.

Var stolt över dina 1000+ :D
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""62explore""] Grunden till den här diskussionen tror jag handlar mer om att det finns ganska många som gärna spelar lite mer allanballan än vad de kanske har kött på benen att göra, även om det diskuteras en smula förtäckt i denna tråd.

Status schmatus[/quote]

You lost me. Har ärligt talat ingen aning om vad du försöker säga med detta... :confused:
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
62explore
Inlägg: 393
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 09:03

Inlägg av 62explore »

[quote=""Colarain""]You lost me. Har ärligt talat ingen aning om vad du försöker säga med detta... :confused: [/quote]

Helt lugnt. Jag tänker dock inte gå in djupare i ämnet.
Aja, känns som alla fick prata av sig lite iaf. Det var ju bra det.
http://www.62explore.pixbox.se
http://www.flickr.com/photos/62explore/

-Sigmund Freud had an irrational fear of the number 62
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Det finns bara en väg till ära och berömmelse, om det nu är det man söker, och det är välskrivna och intressanta inlägg. Har man sedan 50 eller 2500 inlägg spelar det ingen roll. Kvaliten räknas.

Fast jag tycker nog "högpostarna" nästan alltid har något intressant att komma med. Övning ger väl en viss färdighet :) Sedan finns det några "lågpostare" man vet alltid kommer att ha ett läsvärt inlägg.

Jag kan säga att det är ingen jag har irriterat mig på här på forumet. Ingen jag tycker skriver för mycket. Eller skriver direkt ointressant. Och så gott som alla kan stava och uttrycka sig. Vilket inte är självklart. Gå tex in på ett annat UE forum låt er förskräckas.
the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Inlägg av the watchman »

1000 poster där merparten av dem är relevanta är stark jobbat när man är så aktiv bland betong och förfall som du är B.
2000+ poster av näst intill total irrelevans däremot....? Någon kanske skulle behöva gå ut och ta en nypa luft ibland ?

[quote=""CB Milton""]Jag vet inte men 2000 inlägg borde ge titeln "Gravt upptäckarskadad" :D [/quote]

För all del, OM man nu är ute och upptäcker något, som Saddam tex.

Kanske skulle dela upp postcouten beroende på i vilken del man postar ?
1000+ i "Urban Exploration - Generellt/UE-Rapporteringar och diskussioner" ger titeln "gravt mögelskadad" eller liknande,
medans 1000+ poster i "Utanför Urban Exploration" ger "ohjälplig spammare" eller "totalt ointresserad av UE" osv ?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Det enda lilla skäl jag ser till att visa antalet inlägg, är ha koll på hur mycket tid (onödig?) man lagt på att skriva inlägg...

Samt, om inte annat, så kan man när man ser "Ett ovanligt korkat/mysko" inlägg kombinerat med "Antal inlägg=2" snabbt sortera bort det som ett tänkbart "Troll".

Så mitt förslag är, behåll antall inlägg synligt, men ta bort texter som "Inbiten Upptäckare" osv.

/B
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""the watchman""]1000 poster där merparten av dem är relevanta är stark jobbat när man är så aktiv bland betong och förfall som du är B.
2000+ poster av näst intill total irrelevans däremot....? Någon kanske skulle behöva gå ut och ta en nypa luft ibland ?



För all del, OM man nu är ute och upptäcker något, som Saddam tex.

Kanske skulle dela upp postcouten beroende på i vilken del man postar ?
1000+ i "Urban Exploration - Generellt/UE-Rapporteringar och diskussioner" ger titeln "gravt mögelskadad" eller liknande,
medans 1000+ poster i "Utanför Urban Exploration" ger "ohjälplig spammare" eller "totalt ointresserad av UE" osv ?[/quote]


Därtill kunde ju visas offentlig statistik över hur många inlägg man har i "Vad gör du just nu-tråden"
Inte särskillt svårt att va en postwhore i forum med sådan tråd.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Rapport från ett annat forum. När jag höll på att forska om den "Förfallna Herrgården" var jag tvingad att regga mig på ett flyghistoriskt forum. Fick ovärderlig hjälp av deras storpostare. Man kan nog säga att han var "Mr flygforum" genom sina inlägg.

Någon månad senare blev han utesluten. Grunderna är väl fortfarande lite okända men att han inte följde forumets regler var väl ett skäl ( mkt dimmigt skäl) och att han postade för mycket och för ovidkommande saker.

Det kunde vara sånt här tex: jag frågar om krigsflygfältet (nr 5) vid Badene Kvänum. Han svarar men lägger samtidigt in info om konditori "Nordpolen" i närbelägna Vara där Andree gick ner. Personligen tycker jag ett sånt svar ligger inom flygdelen och tillför läsvärde. Men det gjorde inte forumledningen som uteslöt honom ( givetvis inte bara detta svar utan 100-tals liknande)

Drar inga parelleller till 28 dagar men hellre ett forum med högt i tak än detta forum iaf. Men givetvis skall man posta om ämnessaker. Annars kan man väl hålla till i "vad jag gör nu"
Skriv svar