Diskussion om forumpolicy

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""LowAndSlow""]Det är också en lösning. Är din utopi ett forum där alla är överens? I min (trångsynta och empatilösa) värld är forum synonymt med diskussion, och diskussion är synonymt med meningsskiljaktigheter och/eller ett utbyte av erfarenheter och/eller information.

På vilket sätt förstör vi (Jag, Amanite och CB) genom att argumentera mot något vi inte är överens med? Antagligen lika lite som när någon argumenterar mot graffiti på övergivna platser.[/quote]

Är inte jag som håller i någon nyckel och kan stänga av detta forum för alltid, att strömbrytaren inte redan har vridits om beror till till stor del på att det kvarvarande moderatorkollektivet varit i personlig kontakt med forumägaren och bett honom avvakta 1-2 dagar till, flera gånger.

Men nu verkar tålamodet närapå ha tagit slut där, så om alla här på 28ds inte till sist fattar att infosidorna är här för att stanna, om man inte accepterar sidornas innehåll så är man fri att gå vidare i sitt liv/fortsätta sitta UE:ande på annan plats/i annat forum, eller helt enkelt lägga ned den här debatten, vara kvar på 28ds och acceptera att sidorna finns.

Det sistnämda är ju bäst, då kan majoriteten av forumets medlemmar få fortsätta ha en samlingsplats på nätet, om inte, så kommer jag inte bli förvånad om det vilken dag som helst står 404 när jag klickar på http://28dagarsenare.se :(

/B
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Jag fattar inte, 28ds är ett fåtal timmar från att stängas igen för alltid, enligt uppgift från forumägaren, men ingen noterar det, utan fortsätter i sina inskränkta diskussioner.... :eek:

Om forumägaren säger att info-trådarna ska finnas, bit ihop och acceptera, eller gå vidare!

Är rena rama FB-stilen, men jag hoppas att den här tråden låses, och att de få som på detta sätt motarbetar 28ds fortlevnad, bannas, så att övriga 1998 28ds-medlemmarna kan få fortsätta ha en helt underbar samlingplats!

/B
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Jag blir bar ledsen av detta..

Ingen tar skada av vår nya FAQ, så ska vi lägga det bakom oss och gå vidare. Föra diskussioner om utforskning och inte en massa politik?
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""CB Milton""]Har du funderat på ordet prestige än, Benkar? Jag avkräver dig ett svar. Du har ju inte bemött våra sakligt grundade påståenden om hyckleri och dubbelmoral. Ni säger ju själva att det fria ordet och demokrati ska få råda i forumet. Men nu låter ni ju inte det fria ordet råda om ni väljer att stänga ned forumet pga avvikande åsikter. Då står ni ju inte för det ni säger och påstår.

Backa och gör om FAQ![/quote]

Jag har uppfattningen att jag av forumägaren blev ombedd att ta fram/medverka till några förslag kring de områden som avhandlas i de olika infotrådarna, och förslagen accepterades/OK av forumägare + en majoritet av moderatorer.

Har inget mer att tillägga, än att jag just nu sparar ned en del intressanta PMs osv, innan det står 404 för alltid.

/B
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Diskussion om forumpolicy

Inlägg av Grishnac »

Slut på tramset, tråden låst. //Mod
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Låst