Diskussion om forumpolicy

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""CB Milton""]Benkar: Det handlar inte bara om 4 sidor FAQ utan om bl.a. dubbelmoral. Tydligen har inte ljuset gått upp för dig varför tre moderatorer har valt att kliva av inom loppet av några veckor. Saliga äro de saktmodiga.[/quote]

Utmärkt.
Här finns ingen dubbelmoral. Jag talade tidigt om att det inte är några problem att stänga ned forumet.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""CB Milton""]Benkar: Det handlar inte bara om 4 sidor FAQ utan om bl.a. dubbelmoral. Tydligen har inte ljuset gått upp för dig varför tre moderatorer har valt att kliva av inom loppet av några veckor. Saliga äro de saktmodiga.[/quote]

Det måste således bli ett svar till..... fast jag lovat att låta bli...

Att lägga ut x antal informativa sidor som på ett ytligt sätt berättar om vad UE/Ruintursim är, historien bakom 28ds, en sida som säger att UE/Ruinturism kan innebära en fara, och en väldigt litet uppdaterad sida om forumets Hederskodex, ser ingen koppling till någon dubbelmoral.

I mina egna ögon, inte som moderator, utan som forummedlem, kan jag inte förstå att du orkar vara kvar här? Varför häcka kvar på ett forum där du inte känner dig hemma?

Finns det inget här, som i dina ögon överenstämmer med dina väderingar, tex den info som publicerats av forumets ägare/kvarvarande moderatorer, svälj, tugga, eller gå vidare till någon annan plats på nätet där du känner dig hemma, är det så svårt? Det är inget tvång att vara medlem på 28ds.

Varför ska DU tro att du har rättighet förstöra för en majoritet av 28ds medlemmar?

Är du nöjd först den dag 28ds istället stängs av för alltid? Är det ditt mål? Det är i så fall jäkligt trångsynt! Packa din väska och gå vidare i ditt liv på annan plats.

Hoppas att andra 28ds-medlemmar kan hålla med mig, ska 28ds dö/stängas ned för alltid bara för att 3-4 forummedlemmar inte kan acceptera några enkla info-sidor?

/B
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Kan vi inte bara släcka denna tråd nu.

Håller med till fullo, om det nu är psykiskt jobbigt att forumet innehåller en faq etc så finns det säkert andra platser att surfa in på.

Dubbelmoral kan jag bara inte se i att ha ett par informativa sidor? :confused:

Sen har jag ganska svårt att förstå hur man kan tycka att det är så destruktivt med lite information så att man måste kliva av som Mod. Däremot så tror jag att forumet kommer bli starkare och bättre av detta i slutändan. :)

Det är ju trots allt ingen som kräver speciellt mycket i dessa texter..
Användarvisningsbild
62explore
Inlägg: 393
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 09:03

Inlägg av 62explore »

Mjo, kanske dags att lägga ner denna tråd nu. 28 sidor bråk senare liksom.
http://www.62explore.pixbox.se
http://www.flickr.com/photos/62explore/

-Sigmund Freud had an irrational fear of the number 62
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Ja, stäng ned hela 28ds för alltid, bara för att några få "medlemmar" inte kan tänka längre än näsan räcker, begrav det hela 10 meter under jorden, vi medlemmar får väl hitta andra platser på nätet att umgås via, det var kul så länge det varade.

(Personlig reflektion, hoppas det INTE blir så, men det är jäkligt nära nu om jag förstått det hela rätt :( )

/B
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""benkar""]Ja, stäng ned hela 28ds för alltid, bara för att några få "medlemmar" inte kan tänka längre än näsan räcker, begrav det hela 10 meter under jorden, vi medlemmar får väl hitta andra platser på nätet att umgås via, det var kul så länge det varade.

/B[/quote]

Det är också en lösning. Är din utopi ett forum där alla är överens? I min (trångsynta och empatilösa) värld är forum synonymt med diskussion, och diskussion är synonymt med meningsskiljaktigheter och/eller ett utbyte av erfarenheter och/eller information.

På vilket sätt förstör vi (Jag, Amanite och CB) genom att argumentera mot något vi inte är överens med? Antagligen lika lite som när någon argumenterar mot graffiti på övergivna platser.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""CB Milton""]Det har förts en diskussion på annat håll med berörda parter som vanliga medlemmar inte har insikt i. Där är en del av grunden till denna hetska diskussion.[/quote]

Det är jag fullt medveten, det är inte blindskrift mellan raderna.. :)

Seriöst, t.o.m FB har en faq.
Låst