Skräppost

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

[quote=""rostmannen""]Jag har märkt en nära 100% ökning av skräppost på den mail jag registrerat mig med här sen jag blev medlem.

Är det någon mer som märkt samma eller vet anledningen?[/quote]
Hanteringen av e-post på detta forum är väldigt säker, och en spammare kan inte få tag i din e-postadress här i från om du inte aktivt lägger ut den på din profil.
Spam är aldrig kul, men det finns bra metoder för att bekämpa spam till sin e-post. Skicka mig ett PM om du vill ha lite tips och trix.
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Reggar alltid <domän>@spam.zaq.se på internet. Domän är alltså i detta fall 28dagarsenare.se så jag hade kunnat säga direkt om min e-postadress spridits härifrån. Och det har den inte.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Har inte fått skräppost...

Du kanske har ett "fattigt" e-post-konto som inte kan skilja på skräp och annat???
Användarvisningsbild
Martin O
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 17 nov 2008, 12:45

Inlägg av Martin O »

Gmail har jag inte haft problem med.
Jag har egen domän. den mailadressen använder jag för vanlig mail. Alla forumregistreringar o dyl. sker med gmail. Blir det för mycket spam kan man bara strunta i "gratisposten" och skapa ett nytt konto. Lite omständigare med egen domänadress :p
Yahoo har jag bara haft problem med. Allt som Yahoo har fingrarna med i har gett mig spam. Mailinglistor, Flickr osv. Jag har helt bannlyst allt med Yahoo
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Kör också med Gmail. Den adress jag använder på alla forum får nästan inga spam längre. Vet inte vad som hänt. Har knappt några problem alls. Ibland kan det gå flera dagar innan jag får något spam-mejl som jag får ta bort i webbmejlen. Däremot min vanliga epostadress, även den gmail, där har jag en jävla massa spam varje dag. Trots att jag aldrig spridit den adressen på nätet. Fattar inget!
Skriv svar