Fototävlingar?

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

Viktigt är enl mig att tävlingen är öppen för ALLA, dvs att det inte ställs några tekniska krav på bilderna...så att ALLA kan vara med.
De deltagare med stort kunnande om foto och efterbearbetning får gärna skriva om sin utrustning och vilka tekniker som användts..

Detta är min personliga förhoppning inför en ev tävling.
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

Jepp men då ska de väll bara vara å komma på lämpligt tema å starta en ny tråd/del i forumet å börja lägga upp bilder?
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Några priser behövs inte, räcker med en sån där liten texten under ens avatar som klingen och kristofer fick efter ue grand prix grejen....
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Fototävlingar?

Inlägg av Grishnac »

Vi börjar det nya året med en fototävling, just nu får folk ta hand om julen i lugn och ro, så drar jag igång en tävling efter nyårsaftonen med ett intressant tema.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""Grishnac""]Vi börjar det nya året med en fototävling, just nu får folk ta hand om julen i lugn och ro, så drar jag igång en tävling efter nyårsaftonen med ett intressant tema.[/quote]

Låter lysande :)
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Låter som en väldigt trevlig idé. Kan nog bli rätt hög klass på bilderna med tanke på hur många bra fotografer som häckar här. Och som sagt; priser är överflödiga. Äran allt.

Blir det månadstävlingar kan man kanske tänka sig teman " vackraste inslaget" osv.

Btw Grishnac. Det finns alltså stora T-shirts kvar? Är intresserad. PM:ar dig

-----

[quote=""moraldk""]Viktigt är enl mig att tävlingen är öppen för ALLA, dvs att det inte ställs några tekniska krav på bilderna...så att ALLA kan vara med.
De deltagare med stort kunnande om foto och efterbearbetning får gärna skriva om sin utrustning och vilka tekniker som användts..

Detta är min personliga förhoppning inför en ev tävling.[/quote]

Det tror jag alla anser vara självklart. En bra fotograf kan få en vinnarbild med en Instamatic från 1970-talet. Det är min övertygelse. Det är givetvis Bilden som räknas. Hur man nått dit kan ju bli en trevlig efterdiskussion..
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Tillägg
Skriv svar