Fototävlingar?

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Fototävlingar?

Inlägg av Grishnac »

Jag kan säkert gräva fram en tischa ur gömmorna, tyvärr finns bara XL kvar så man får nog ta det som finns då ;)
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""Grishnac""]Jag kan säkert gräva fram en tischa ur gömmorna, tyvärr finns bara XL kvar så man får nog ta det som finns då ;) [/quote]

Åh så var det med dem ja.. jaja, vill minnas nu att det fanns någon tråd där ni diskuterade olika saker man kunde tillverka av tröjorna, tält och allt vad det var. Man får väl ta lite idéer därifrån ifall man vinner :)
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Skulle vara trevligt, är definitvt med om något sådant anordnas.

Ang. vinstpriset...en tröja med ett snyggt tryck såsom 28dagarsenare och snyggt motiv, kanske vinnarbilden, vore mycket trevligt.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Blir det nån tävling eller ? vore ju kul!
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

Ja vi behöver en tävling nu i vinter för att hålla lågan uppe!! :)
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Fototävlingar?

Inlägg av Grishnac »

Det låter inte fel, problemet är att ordna och finansiera ett lämpligt pris. Jag har tröjor kvar men bara i dom allra största storlekarna tyvärr. Att trycka upp tröjor för just en tävling är lite för dyrt för mig tyvärr.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Äran att vara "28 Photographer of the Month" är väl gott nog - behövs inget fysiskt pris IMHO.

Men hur skulle det gå till rent praktiskt med bidrag och omröstning?

Forumet är ju lite yxigt för detta, men man kan använda omröstningsfunktionerna. Man lägger in bidrag i en tråd, som sedan någon med privilegier gör om till en omrösting.
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""wildhack""]Äran att vara "28 Photographer of the Month" är väl gott nog - behövs inget fysiskt pris IMHO.

Men hur skulle det gå till rent praktiskt med bidrag och omröstning?

Forumet är ju lite yxigt för detta, men man kan använda omröstningsfunktionerna. Man lägger in bidrag i en tråd, som sedan någon med privilegier gör om till en omrösting.[/quote]

Håller med behövs inga priser
Är inte så insatt i forums funktioner men borde bli bra om man gjorde en ny tråd där alla postade sina bilder och INGET annat! sen lägga till en omröstning

Precis som Wildhack skrev altså :)

Vore riktigt kul om det kom igång en tävling
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

[quote=""wildhack""]Äran att vara "28 Photographer of the Month" är väl gott nog - behövs inget fysiskt pris IMHO.

Men hur skulle det gå till rent praktiskt med bidrag och omröstning?

Forumet är ju lite yxigt för detta, men man kan använda omröstningsfunktionerna. Man lägger in bidrag i en tråd, som sedan någon med privilegier gör om till en omrösting.[/quote]

Håller med Wildhack
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Jag föreslår att admins skapar ett eget forum för tävlingar, så går det att dela ut moderatorskap i det till någon som vill administrera tävlingar - som annars inte är moderator.

Om det kommer in för många bidrag än det finns omröstningsalternativ går det att ändra detta i forumets inställningar: "Maximalt antal alternativ i en omröstning" under "Inställningar för omröstningar och betygsättning"

Kolla på Talk Urbex forum för detta som exempel: http://www.talkurbex.com/forum/viewforum.php?f=51
(de har en regel om att man måste skriva ett nummer för sitt bidrag, det tycker jag inte behövs här då forumet ger ett löpnummer automatiskt till inläggen, syns uppe i högra hörnet)
Skriv svar