Tröjor!

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Tröjor!

Inlägg av Grishnac »

Det kommer in signaler om att folk vill ha forumtröjor återigen, jag har tyvärr bara mongostora storlekar kvar av den första tröjan vi tog fram och har nu ett förslag om att ta fram luvtröjor istället.

Jag har hittat en site på nätet där det är enkelt att beställa tröjor och man skulle kunna göra det själv för enkelhetens skull - vi bör bara få tag på filen vi använde för första tröjan dom Daytripper tog fram - jag har för mig att den fanns för svart bakgrund också som skulle passa fint till dom tröjor jag har hittat.
Luvtröjorna skulle då direkt från trycket kosta 449:- +frakt 39:- är det överkomligt eller tycker folk att det är för dyrt?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Grishnac""]Det kommer in signaler om att folk vill ha forumtröjor återigen, jag har tyvärr bara mongostora storlekar kvar av den första tröjan vi tog fram och har nu ett förslag om att ta fram luvtröjor istället.

Jag har hittat en site på nätet där det är enkelt att beställa tröjor och man skulle kunna göra det själv för enkelhetens skull - vi bör bara få tag på filen vi använde för första tröjan dom Daytripper tog fram - jag har för mig att den fanns för svart bakgrund också som skulle passa fint till dom tröjor jag har hittat.
Luvtröjorna skulle då direkt från trycket kosta 449:- +frakt 39:- är det överkomligt eller tycker folk att det är för dyrt?[/quote]

"Mongostorleken" will suit me fine. PM:a ett kontonummer bara
Stunder
Inlägg: 173
Blev medlem: ons 29 sep 2010, 13:34
Kontakt:

Inlägg av Stunder »

[quote=""Grishnac""]Det kommer in signaler om att folk vill ha forumtröjor återigen, jag har tyvärr bara mongostora storlekar kvar av den första tröjan vi tog fram och har nu ett förslag om att ta fram luvtröjor istället.

Jag har hittat en site på nätet där det är enkelt att beställa tröjor och man skulle kunna göra det själv för enkelhetens skull - vi bör bara få tag på filen vi använde för första tröjan dom Daytripper tog fram - jag har för mig att den fanns för svart bakgrund också som skulle passa fint till dom tröjor jag har hittat.
Luvtröjorna skulle då direkt från trycket kosta 449:- +frakt 39:- är det överkomligt eller tycker folk att det är för dyrt?[/quote]

Jag vill gärna ha en luvtröja och för mig är priset inget problem :)
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Får man Grishnacs autograf på tröjan om man beställer? ;)
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

En variant är ju att lägga upp tjusiga designen på Spreadshirt, så kan man beställa alla möjliga saker själv - tex 28ds laptopfodral, kaffemugg, bebisbody :) Går att sätta upp en egen liten butik där såhär http://moderskeppet.spreadshirt.se/
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Grishnac""]har tyvärr bara mongostora storlekar kvar[/quote]
mongostora = storlek M = medium?
[quote=""Grishnac""]Luvtröjorna skulle då direkt från trycket kosta 449:- +frakt 39:- är det överkomligt eller tycker folk att det är för dyrt?[/quote]
En huvtröja hade varit kul, priset är ok enligt mig.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""wildhack""]En variant är ju att lägga upp tjusiga designen på Spreadshirt, så kan man beställa alla möjliga saker själv - tex 28ds laptopfodral, kaffemugg, bebisbody :) Går att sätta upp en egen liten butik där såhär http://moderskeppet.spreadshirt.se/[/quote]

Skitbra idé! Jag köper gärna 28-tröjor till ungarna! ;)
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""Grishnac""]Det kommer in signaler om att folk vill ha forumtröjor återigen, jag har tyvärr bara mongostora storlekar kvar av den första tröjan vi tog fram och har nu ett förslag om att ta fram luvtröjor istället.

Jag har hittat en site på nätet där det är enkelt att beställa tröjor och man skulle kunna göra det själv för enkelhetens skull - vi bör bara få tag på filen vi använde för första tröjan dom Daytripper tog fram - jag har för mig att den fanns för svart bakgrund också som skulle passa fint till dom tröjor jag har hittat.
Luvtröjorna skulle då direkt från trycket kosta 449:- +frakt 39:- är det överkomligt eller tycker folk att det är för dyrt?[/quote]

Kul att nya tröjor planeras!

Det priset tycker jag är överkomligt men låter rätt dyrt tycker jag. Ska kika runt lite och se ifall det kanske går att göra billigare någon annan stans.

hur många exemplar är det tänkt att trycka upp?

EDIT:
Räknat på 10 st hoodtröjor med 1 tryck på varje tröja i 1 färg och sedan frakten inräknad så fick jag det till ca 200kr/tröja.
Om man beställer fler så blir det förmodligen billigare.

Har själv beställt, 50 eller 100 st, minns inte exakt, t-shirts till bandet därifrån och det är riktigt bra kvalité tycker jag.

http://www.swedishmerch.com/

Tror även att det funnits billigare på andra siter, här fick vi bra rabatt med hjälp av vårt studieförbund.
Senast redigerad av 1 Faniskogen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Faniskogen""]Kul att nya tröjor planeras!

Det priset tycker jag är överkomligt men låter rätt dyrt tycker jag. Ska kika runt lite och se ifall det kanske går att göra billigare någon annan stans.

hur många exemplar är det tänkt att trycka upp?

EDIT:
Räknat på 10 st hoodtröjor med 1 tryck på varje tröja i 1 färg och sedan frakten inräknad så fick jag det till ca 200kr/tröja.
Om man beställer fler så blir det förmodligen billigare.

Har själv beställt, 50 eller 100 st, minns inte exakt, t-shirts till bandet därifrån och det är riktigt bra kvalité tycker jag.

http://www.swedishmerch.com/

Tror även att det funnits billigare på andra siter, här fick vi bra rabatt med hjälp av vårt studieförbund.[/quote]


Sant, men då måste en och samma beställa alla tröjorna och sedan skicka ut dom till alla andra, samt ligga ute med pengar och så vidare.....något jag inte har tid ork eller ekonomi till just nu.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""Grishnac""]Sant, men då måste en och samma beställa alla tröjorna och sedan skicka ut dom till alla andra, samt ligga ute med pengar och så vidare.....något jag inte har tid ork eller ekonomi till just nu.[/quote]

aah, du tänker på att göra som en shop där man kan beställa saker i enstaka exemplar! Ja det kanske är en bättre idé då någon annan, som du säger, lär ligga ute med massa pengar annars.

Då var nog det priset du hade där i början ett bra pris skulle jag tro :)
Skriv svar