Nya medlemmar

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""nonamegiven""]Ta bort dom innan dom slår till istället, det är inte ruinturister så det kan ni avskriva direkt. Förmodligen datorer som reggat sig, sen räcker det med att köra några kommandon så kommer den där posta spam likt en gräsklippare klipper gräs, snabbt!

Tror inte det finns så många seriösa från mellanöstern, intresset är sannolikt lågt med tanke på att forumet är svenskt och enbart en forumdel är för internationell. Ser ni ett mönster så plocka bort syndabockarna.

Edit: Alltså nu har en till registrerat i namnet http://28dagarsenare.se/member.php?u=3538 AbbVanauua. Det är något som inte stämmer, namnen är både långa och konstiga och intresset är alltid detsamma som namnet. Ni bör ta er en titt, ni har väl ip-nummret. Stämmer det att många är från samma ställe eller liknar varran så ta bort alla. Det finns risker att dom tillsammans försöker göra något angrepp mot sidan eller servern.[/quote]

Ska vi sitta och titta på alla som reggar sig, analysera nickname och ip-adresser, så börjar det likna ett heltidsjobb, och min timlön har 28ds inte råd med.... :D

Finns andra forum på nätet som har en mer "komplex" rutin kring registrering, att varje ansökan om medlemskap, innan godkännande föregås av en telefonkontakt osv osv, men känns som fel väg att gå för 28ds.

/B
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Om de alltid väljer det första i rulllisten så kanske det finns något lurigt man kan göra där.
Det första i listen kanske kan vara något annat än ett landskap och något som man som intresserad märker att det här ska jag inte välja, men botarna gör det inte och det blir då lätt att ta bort de på en gång?
Ex, "botfälla", eller något liknande.


[quote=""benkar""]Ska vi sitta och titta på alla som reggar sig, analysera nickname och ip-adresser, så börjar det likna ett heltidsjobb, och min timlön har 28ds inte råd med.... :D

Finns andra forum på nätet som har en mer "komplex" rutin kring registrering, att varje ansökan om medlemskap, innan godkännande föregås av en telefonkontakt osv osv, men känns som fel väg att gå för 28ds.

/B[/quote]
Mja, då ska ju någon ta tag i att ringa runt. Det kan ju bli lite omständigt kanske. Men nog gör det att alla medlemmar där med full behörighet är på seriösare planet vilket är bra. men jag tror nog risken är stor att man går miste om många bra medlemmar också som inte orkar gå den vägen tyvärr.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Citat:
Ursprungligen postat av benkar
Ska vi sitta och titta på alla som reggar sig, analysera nickname och ip-adresser, så börjar det likna ett heltidsjobb, och min timlön har 28ds inte råd med....

Finns andra forum på nätet som har en mer "komplex" rutin kring registrering, att varje ansökan om medlemskap, innan godkännande föregås av en telefonkontakt osv osv, men känns som fel väg att gå för 28ds.

/B

[quote=""Faniskogen""]

Mja, då ska ju någon ta tag i att ringa runt. Det kan ju bli lite omständigt kanske. Men nog gör det att alla medlemmar där med full behörighet är på seriösare planet vilket är bra. men jag tror nog risken är stor att man går miste om många bra medlemmar också som inte orkar gå den vägen tyvärr.[/quote]

Som skrivet: -"men känns som fel väg att gå för 28ds"

Skulle givetvis vara/kännas helt fel/galet, och inte heller praktiskt genomförbart, så alla vi på 28ds får nog överleva att det dyker upp/finns lite Ryss-porr-trådar emellanåt, de blir inte alltid raderade omgående, men förr eller senare så... :)

/B
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Faniskogen""]Om de alltid väljer det första i rulllisten så kanske det finns något lurigt man kan göra där.
Det första i listen kanske kan vara något annat än ett landskap och något som man som intresserad märker att det här ska jag inte välja, men botarna gör det inte och det blir då lätt att ta bort de på en gång?
Ex, "botfälla", eller något liknande.
[/quote]

:D

Ja, skulle man kunna lägga in Landskapet "Absurdumdalen" i Landskapsrullisten skulle det ju kunna bli riktigt kul, eller åtminstone uppenbart när folk tokreggar sig, eller så blir det istället så att alla som reggar sig vill bo där, svårt det här... :p

/B
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Detta forum har ju stöd för en registrering som kräver att man skriver lite om sig själv, eller att ställa frågor på som ni moderatorer måste godkänna. Kanske en bra lösning om ni är inne varje dag, vilket jag tror en eller annan är. :)

Just nu är väl registreringen helt öppen, där är problemet.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""nonamegiven""]Detta forum har ju stöd för en registrering som kräver att man skriver lite om sig själv, eller att ställa frågor på som ni moderatorer måste godkänna. Kanske en bra lösning om ni är inne varje dag, vilket jag tror en eller annan är. :)

Just nu är väl registreringen helt öppen, där är problemet.[/quote]

Möjligheten finns, men det kräver att man går in hela tiden och kollar sådana saker som att folk är reggade. Med min erfarenhet av ett annat forum som kör på den linjen så är jag inte alls så pigg på att införa detta, jag tror att det är mer pill med det än att gå in och städa dom få spamtrådar som nu dyker upp och att banna dom användare som lägger upp dom - det är bara fråga om att kryssa i en ruta och klicka på en knapp i princip.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Grishnac""]Möjligheten finns, men det kräver att man går in hela tiden och kollar sådana saker som att folk är reggade. Med min erfarenhet av ett annat forum som kör på den linjen så är jag inte alls så pigg på att införa detta, jag tror att det är mer pill med det än att gå in och städa dom få spamtrådar som nu dyker upp och att banna dom användare som lägger upp dom - det är bara fråga om att kryssa i en ruta och klicka på en knapp i princip.[/quote]

Jo, mellan tummen och pekfingret så har vi haft 50 st "incidenter" då någon börjat porr-spamma. När vi ser ett sådant utbrott går det relativt lätt att radera trådarna/inläggen och banna.

Skulle vara mer proaktivt med en mer omständig registrering, men skulle i det långa loppet vara mer pyssel och handpåläggning, och skapa irritation hos de seriösa/verkliga som reggar sig och snabbt vill börja skriva/kunna se bilder.

Hoppas alla övriga på 28ds överlever att det dyker upp lite Ryss-porr-trådar emellanåt, trådarna blir inte alltid raderade inom 5 minuter, speciellt nattetid, men raderade så fort en moderator ser det, eller då vi nås av "rapporterat inlägg".

/B
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

med andra ord bättre alla lägger sin tid på att rapportera det direkt dom ser det för att på så sätt hjälpa er att hitta dom så ni själva behöver leta allt :)
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""Mr H""]med andra ord bättre alla lägger sin tid på att rapportera det direkt dom ser det för att på så sätt hjälpa er att hitta dom så ni själva behöver leta allt :) [/quote]
Prövade just detta... Ett spam dök upp under Nöjes och rekreationsrelaterat... Man får bara internt server fel när man försöker rapportera :confused:

Edit: Blev fort rensat iallafall, rapporteringen kanske funkade trots det interna server felet.
Senast redigerad av 1 Akrylamid, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Akrylamid""]Prövade just detta... Ett spam dök upp under Nöjes och rekreationsrelaterat... Man får bara internt server fel när man försöker rapportera :confused:

Edit: Blev fort rensat iallafall, rapporteringen kanske funkade trots det interna server felet.[/quote]

:)

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=3421

/B
Skriv svar