Nya logotypen

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""benkar""]Både Facebook och Flashback har en betalande ägare, och i FB-fallet oavlönade moderatorer.

Vi som är moderatorer har av ägaren/mannen med plånbok fått förtroendet att hålla koll på det här skeppet som ibland är på väg att sjunka.

Det blev ett jävla liv om infomationstexter/hederskodex, höll på att bränna ut mig totalt i det dividerandet, och om det ska bli samma långdragna dividerande kring loggan får det fan vara nog för mig.

Har bättre saker för mig än att moderera här, men gör det ändå för att jag tycker att 28ds fyller en uppgift på nätet.

Är mest störd över att så många tar 28ds som en självklarhet, vilket det inte är, kan försvinna över en natt, och börjar nu bli orolig över att diskussioner kring ett litet loggabyte börjar anta samma proptioner som diskussionerna kring hederskodex/informationstexter, vet inte om 28ds överlever ett sådant trauma igen?

/B[/quote]

Visst är det så och jag är glad över att 28ds finns och om jag var kritisk i mina synpunkter till nya loggan så ber jag om ursäkt.

Men å andra sidan är det väl bara bra om folk engagerar sig i ett forum istället för att bara distansera sig och prata på utan att bry sig om själva forumet.

Här handlar det ju bara om konstruktiva diskussioner i positiv anda och som parallell kan jag nämna ett annat forum där jag är med och där jag deltar även i administrationen. Det är ett helt seriöst forum med en mer teknisk inriktning än det här, men där är invektiv, personangrepp och i undantagsfall även hot inget ovanligt. Men ändå driver vi det vidare för det fyller en funktion.

Hade vi bara haft den här typen av positiva och konstruktiva diskussioner där, så hade åtminstone det forumet känt en glädje och stor inre frid...
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""Straycat""]
Så snälla, låt oss hålla den här "debatten" på en rolig nivå! :) [/quote]

Precis min åsikt! :)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Nya logotypen

Inlägg av Grishnac »

Låt nu inte det här bli en infekterad debatt, vi diskuterar bara en bild som ligger högst upp på ett forum - inte en livsåskådning.

Vi har eventuellt något mer förslag på gång också som kanske passar någon, vi får väl se.

Annars kör vi vidare på den som är nu och byter lite längre fram - det är knappast så att någon kommer att gå igenom en identitetskris för att dom tycker att bannern är ful.

Men, blir det för mycket tyckande och inget enande så tänker jag hissa diktaturflaggan och låta den som redan finns stanna kvar för en tid.
Då blir hälften nöjda och dom som inte är nöjda kan skylla på mig så är alla lyckliga.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

edit: skippar det där inlägget (och håller dom åsikterna för mig själv) bäst så
Senast redigerad av 1 rjd2, redigerad totalt 0 gånger.
Bjärke
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 02 sep 2010, 09:18

Inlägg av Bjärke »

[quote=""benkar""]
Det blev ett jävla liv om infomationstexter/hederskodex, höll på att bränna ut mig totalt i det dividerandet, och om det ska bli samma långdragna dividerande kring loggan får det fan vara nog för mig.

Har bättre saker för mig än att moderera här, men gör det ändå för att jag tycker att 28ds fyller en uppgift på nätet.

Är mest störd över att så många tar 28ds som en självklarhet, vilket det inte är, kan försvinna över en natt, och börjar nu bli orolig över att diskussioner kring ett litet loggabyte börjar anta samma proptioner som diskussionerna kring hederskodex/informationstexter, vet inte om 28ds överlever ett sådant trauma igen?

/B[/quote]

Detta låter som ett hot Benkar!
Jag e ledsen att säga det men du är inte oumbärglig. Du tar jättefina bilder du lägger ner tid på att modda här och det e ju fint men att komma med hot e riktigt lågt!

Om nu den här frågan e så känslig så borde ju ägaren uttala sig, vem e det? Han verkar höjas i dunklet men jag har mina aningar om att det är Jan Jörnmark?

Jag anser att en disskution där man disskuterar en sådan här fråga snarare höjer ribban på forumet än sänker den. Folk bryr sig om helt enkelt om forumet!

Angående loggan så gillar jag dom slitna typsnitten och det gamla skrivmaskinstuket men photoshoppenseln med lite "blodstänk" över texten känns lite bäst före datum för mig och jag har oxå svårt att se kopplingen till U.E/ ruinturism. Vem har gjort loggan?

Varför inte göra en tävling där folk får rösta på det dom gillar bäst?
Bjärke
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 02 sep 2010, 09:18

Inlägg av Bjärke »

[quote=""rjd2""]edit: skippar det där inlägget (och håller dom åsikterna för mig själv) bäst så[/quote]

stå för din åsikt! :)
Hasse
Inlägg: 67
Blev medlem: tis 17 feb 2009, 08:07

Inlägg av Hasse »

[quote=""Osprey""]Den är klart bättre, min uppfattning är att om man är motståndare till klotter så ser det lite märkligt ut att ha en logga som förefaller bära spår av det...[/quote]

Kan bara instämma.

Känns mer som ett grafittiforum än UE.
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

Hmmm...många Redbull idag :rolleyes:
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Hmm visste inte var jag skulle lägga detta men kör här iaf.

Till Benkar och alla andra som driver forumet:
För min del så är nya loggan snygg och det var den gamla också. Har förstått att det blev en diskussion om kodexet/infon men jag hoppas inte du/ni tappar sugen för att driva sidan vidare. Jag tycker det är skitkul att 28dgs finns och hoppas att ni fortsätter och inte hoppar av pga denna eller liknande diskussioner. Jag har aldrig moddat nåt men kan tänka mig att det är ett skit att hålla reda på alla synpunkter, viljor och tyckanden.
Snyggt jobbat av er alla och även jag är intresserad av att veta vem som ligger bakom loggan, både nya och gamla.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Jag förstår inte varför denna diskussion är igång, men jag misstänkte att den skulle komma.
Varför inte bara låta det hela bero? Hade bildbytet legat tvärt om så hade det säkert låtit lika dant.

Människor är vanedjur och därför är reaktionen normal, man förväntar sig att se en sak, men en dag så är den gamla kiosken på vägen till jobbet riven. Hur gör man då?, ringer till kommunen och kräver ett återuppbyggande, kanske med egna förslag på förbättringar?

Låt det hela bero, kanske det kommer nya överraskningar framöver?
Den som lever får se. :)
Låst