Nya logotypen

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

[quote=""Grishnac""]Det finns ju ett alternativ i den loggan vi använde på de första tröjorna:

[attachment=]5388[/attachment][/quote]

Din inkorg är full G... ;)
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""benkar""] men 28ds är ju precis som många andra gratisforum något som tillhandahålls av någons plånbok, ska då "alla" ha rättighet bestämma hur desigen ser ut?


/B[/quote]

Det är ju naturligtvis tänkvärt det du skriver. Men vems plånbok pratar vi om här? Trodde det var ett för både medlemmar och moderatorer gratis forum men jag kanske har fel?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jasifil""]Det är ju naturligtvis tänkvärt det du skriver. Men vems plånbok pratar vi om här? Trodde det var ett för både medlemmar och moderatorer gratis forum men jag kanske har fel?[/quote]

Både Facebook och Flashback har en betalande ägare, och i FB-fallet oavlönade moderatorer.

Vi som är moderatorer har av ägaren/mannen med plånbok fått förtroendet att hålla koll på det här skeppet som ibland är på väg att sjunka.

Det blev ett jävla liv om infomationstexter/hederskodex, höll på att bränna ut mig totalt i det dividerandet, och om det ska bli samma långdragna dividerande kring loggan får det fan vara nog för mig.

Har bättre saker för mig än att moderera här, men gör det ändå för att jag tycker att 28ds fyller en uppgift på nätet.

Är mest störd över att så många tar 28ds som en självklarhet, vilket det inte är, kan försvinna över en natt, och börjar nu bli orolig över att diskussioner kring ett litet loggabyte börjar anta samma proptioner som diskussionerna kring hederskodex/informationstexter, vet inte om 28ds överlever ett sådant trauma igen?

/B
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""Straycat""]Skrev detta i "Vad gör du just nu" men såg nu att det fanns en separat tråd så jag saxar det här med:

Jo, som logga är den snygg tycker jag, men jag skulle också kunna tänka mig ännu mer "övergiven" look till forumet.

Tusan att jag inte kan rita och vår grafiker är sjuk i dag... men jag fick en vision av ett halvt ihopknycklat, dammigt papper som ligger på nåt som ser ut som ett smutsigt golv... kanske lite rost- och fuktfläckar på pappret, (skuggorna på underlaget är viktiga!) och så texten "28dagarsenare.se" med samma typsnitt som i nuvarande loggan, fast på detta papper... förstår ni vad jag menar?

Nån död fluga i närheten skulle också vara kanon. :) [/quote]

Tycker det låter som en skitbra idé! Jobbar lite med grafik vid sidan av - ska se om jag kan klura ut nåt... Om personalen blir frisk här nån gång - är för tillfället inne på 3e dagen med dubbelpass - dvs 16-timmarsdagar - och resten av dygnet går åt till sömn... ;)
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""benkar""]

Det blev ett jävla liv om infomationstexter/hederskodex, höll på att bränna ut mig totalt i det dividerandet, och om det ska bli samma långdragna dividerande kring loggan får det fan vara nog för mig.

[/quote]
Det måste jag ha missat helt. Eller ni kanske höll den diskussionen utanför forumet? För min del är ju inte en logga särskilt viktig egentligen utan jag tänkte mest att eftersom frågan kommit upp så finns det ju bland vissa medlemmar en önskan om byte. Ev byte borde ju kunna lösas med en omröstning om den funktionen finns. Då skulle ju långdragna diskussioner utebli :) Alternativet är ju att någon övermoderator sätter ned foten och bestämmer sig för att t.ex. nuvarande logga är den som gäller fortsättningvis. Mig kvittar det!

Vad gäller ägaren så trodde jag att detta forum liksom andra jag är medlem i är ett s.k. gratisforum. Alltså såtillvida att ingen medlem/moderator i forumet äger eller betalar något för det. Hur den demokratiska processen ska verka är ju något som ev. ägare eller ni moderatorer får bestämma.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""jasifil""]Det måste jag ha missat helt. Eller ni kanske höll den diskussionen utanför forumet? För min del är ju inte en logga särskilt viktig egentligen utan jag tänkte mest att eftersom frågan kommit upp så finns det ju bland vissa medlemmar en önskan om byte. Ev byte borde ju kunna lösas med en omröstning om den funktionen finns. Då skulle ju långdragna diskussioner utebli :) Alternativet är ju att någon övermoderator sätter ned foten och bestämmer sig för att t.ex. nuvarande logga är den som gäller fortsättningvis. Mig kvittar det!

Vad gäller ägaren så trodde jag att detta forum liksom andra jag är medlem i är ett s.k. gratisforum. Alltså såtillvida att ingen medlem/moderator i forumet äger eller betalar något för det. Hur den demokratiska processen ska verka är ju något som ev. ägare eller ni moderatorer får bestämma.[/quote]

Alla hemsidor och forum ägs av någon som får betala för det.
Hur tänker du?, om jag nu skulle ha missuppfattat något?
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""bunkrologen""]Alla hemsidor och forum ägs av någon som får betala för det.
Hur tänker du?, om jag nu skulle ha missuppfattat något?[/quote]

OK, om vi säger så här då. Vem betalar för detta forumet?

För övrigt så framgår det i näst sista meningen i mitt förra inlägg hur jag tänker.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

benkar: så fort du får motgångar, ibland kanske du tar åt dig för lätt, så utmålar du dig som ett offer. Lägg av med det! Det är inte ett dugg synd om dig. Du måste kunna ta kritik, även kritik mot saker du har skapat.

Att diskutera en logga är snarare konstruktivt om man inte tycker att den riktigt passar in i det budskap som forumet vill förmedla. Du drar på för stora växlar. Så länge det är en konstruktiv debatt så behöver du inget göra.
Låser eller modererar du tråden för att du inte kan ta motgångar, ja då har du satt nivån för resten av diskussionerna på forumet.

Detta är långt ifrån diskussionen om hederkodex. Där vet du f.ö. min åsikt och den står jag fortfarande för.

Ta åt dig av kritiken och vänd den till något positivt.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Jag är personligen väldigt väl medveten om att det inte är gratis, varken i tid, pengar eller arbetskraft att driva ett forum som 28ds. Men så länge som personen/personerna som står bakom utgifter och underhåll inte har nämnt något om det eller att ägande-/moderatorskapet påverkar en viss situation så ser jag det inte heller nödvändigt att diskutera det, och eftersom det inte var någon av dessa personer som tog upp det här i denna tråd så hoppas jag vi kan hålla det utanför diskussionen om loggan.

Kanske jag inte pratar för alla här, men för mig personligen är logotypedebatten bara en kul grej - det är roligt att se lite kreativa förslag, jag vill inte trampa någon på tårna någonstans, och om mina förslag eller infall inte godtas eller gillas så rycker jag bara på axlarna åt det. För mig brukar såna här grejor bara vara en mycket lättsam del av en kreativ och inspirerande process, och jag kan inte på något sätt se hur det skulle komma i närheten av diskussioner om hederskodex (något som inte jag lade, eller lägger mig i).

Tilläggas bör kanske att jag har ett jobb där liknande samtal förs flera gånger i veckan, i och med att vi bedriver en kontinuerligt skapande verksamhet.

Så snälla, låt oss hålla den här "debatten" på en rolig nivå! :)
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Kan bara hålla med benkar här.
Låst