Nya logotypen

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Nya logotypen

Inlägg av Penfold »

Kul med lite ombearbetning av logotypen men jag tycker inte den för tankarna till utforskande. Snarare graffiti eller paintball. Jag är inte så bra på formgivning men man kanske kunde tänka sig något mer åt rosthållet, flagande färg, hål osv.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

tyvärr får jag också lite graffiti och paintboll känsla över den där.
ser ju lite ut som nån försökt kladda över nått =/
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

Det finns ju ett alternativ i den loggan vi använde på de första tröjorna:
28%20kopiera.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""Grishnac""]Det finns ju ett alternativ i den loggan vi använde på de första tröjorna:[/quote]

Den är klart bättre, min uppfattning är att om man är motståndare till klotter så ser det lite märkligt ut att ha en logga som förefaller bära spår av det...
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Lägger upp flickvännens logotypförslag här också då :) Dock så gör vi i sådant fall om den så den blir med "bannerlik", alltså mer avlång eller hur man ska säga.
Eller också en helt ny i ungefär samma stil.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Skrev detta i "Vad gör du just nu" men såg nu att det fanns en separat tråd så jag saxar det här med:

Jo, som logga är den snygg tycker jag, men jag skulle också kunna tänka mig ännu mer "övergiven" look till forumet.

Tusan att jag inte kan rita och vår grafiker är sjuk i dag... men jag fick en vision av ett halvt ihopknycklat, dammigt papper som ligger på nåt som ser ut som ett smutsigt golv... kanske lite rost- och fuktfläckar på pappret, (skuggorna på underlaget är viktiga!) och så texten "28dagarsenare.se" med samma typsnitt som i nuvarande loggan, fast på detta papper... förstår ni vad jag menar?

Nån död fluga i närheten skulle också vara kanon. :)
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""Faniskogen""]Lägger upp flickvännens logotypförslag här också då :) Dock så gör vi i sådant fall om den så den blir med "bannerlik", alltså mer avlång eller hur man ska säga.[/quote]
Den är snygg den där, men själv skulle jag klippa bort nedersta textraden (eller göra den mycket mindre) då jag tycker inte riktigt att extra raden passar in på en logotyp. Det står redan det som rubrik i klartext på huvudsidan och på en tröja (om man nu är lagd åt det hållet) så skulle det ta bort lite av mystiken om vad 28dagarsenare.se är för något... men det kanske är bara jag... eller så är det min allergi mot uttrycket "urban exploration" som gör sig till känna :o
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Hehhe :)

Personligen så tycker jag att den nya loggan är riktigt OK, i mina ögon så illustrerar den på något konstigt sätt färgen som falnar på ruiner, innan dom till sist går upp i rök med en puff.... :p

Vid sidan av det så är loggan allt annat än blaffig, tung och plottrig då den saknar en massa småtext om UE osv, samt att den är transparant utan några synliga yttre linjer, vilket gör att den fungerar både på en skärm med upplösningen 800 px på bredden, som på en skärm med 1680 px på bredden.

Att i någon sorts totalt demokratisk anda enas om en "logga" som faller alla i smaken är en utopi, och kommer antagligen inte att inträffa.....

/B
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""benkar""]
Att i någon sorts totalt demokratisk anda enas om en "logga" som faller alla i smaken är en utopi, och kommer antagligen inte att inträffa.....

/B[/quote]
Fast det är väl inte så svårt egentligen? Låt de som tycker det är kul lämna in förslag på logga så får vi andra rösta. Det finns ju redan några riktigt bra alternativ. Kan man inte ha omröstningar i detta forumet?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jasifil""]Fast det är väl inte så svårt egentligen? Låt de som tycker det är kul lämna in förslag på logga så får vi andra rösta. Det finns ju redan några riktigt bra alternativ. Kan man inte ha omröstningar i detta forumet?[/quote]

Mitt svar här är bitvis OT..... och grundar det till viss del på att 28ds ett ovanligt bökigt ställe vara moderator på :p

Varit/är moderator på andra forums, där sker uppgraderingar och designändringar utan några som helst diskussioner/bråk/skrik, men här leder minsta lilla petande i hederskoder/information, och uppenbarligen även logga, till oändliga diskussioner, som tidigare varit på väg sända 28ds till de sälla jaktmarkerna :mad:

Hade 28ds varit en klubb/förening med betalande medlemmar så hade en omröstning kring logga varit självklart, men 28ds är ju precis som många andra gratisforum något som tillhandahålls av någons plånbok, ska då "alla" ha rättighet bestämma hur desigen ser ut?

Om Facebook eller Flashback byter logga, får alla registrerade på de platserna då rösta innan det sker?

Den "nya 28ds loggan" är betydligt bättre än den tidigare, låt den smälta in ett tag, och om det dyker upp något riktigt bra nytt alternativ/förslag, så får vi titta på det då?? :)

/B
Låst