Nya logotypen

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Bjärke
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 02 sep 2010, 09:18

Inlägg av Bjärke »

[quote=""bunkrologen""]Jag förstår inte varför denna diskussion är igång, men jag misstänkte att den skulle komma.
Varför inte bara låta det hela bero? Hade bildbytet legat tvärt om så hade det säkert låtit lika dant.

Människor är vanedjur och därför är reaktionen normal, man förväntar sig att se en sak, men en dag så är den gamla kiosken på vägen till jobbet riven. Hur gör man då?, ringer till kommunen och kräver ett återuppbyggande, kanske med egna förslag på förbättringar?

Låt det hela bero, kanske det kommer nya överraskningar framöver?
Den som lever får se. :) [/quote]

Varför denna skräck för att känna något?
Varför vill du neka människor att ifrågasätta?
Ja detta handlar bara om en bild där folk tycker olika men jag hade inte velat ha dig vid rodret på 40-talet...ok jag kanske var lite hård men du fattar vinken.

Att loggan skulle se ut som graffi skulle nog varenda graffitimålare ta som en STOR förelämpning. Enligt mig är den mer lik paintball och blodstänk.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Bjärke""]Varför denna skräck för att känna något?
Varför vill du neka människor att ifrågasätta?
Ja detta handlar bara om en bild där folk tycker olika men jag hade inte velat ha dig vid rodret på 40-talet...ok jag kanske var lite hård men du fattar vinken.

Att loggan skulle se ut som graffi skulle nog varenda graffitimålare ta som en STOR förelämpning. Enligt mig är den mer lik paintball och blodstänk.[/quote]

Jag nekar inte folk att tycka eller ifrågasätta, jag förstår bara inte engagemanget för något så oviktigt som en banner på ett forum. Jag vet inte vad du har för förhållande till den bannern, men för mig är den totalt oviktig.
Hade du haft mig vid rodret på 40-talet så hade det nog sett annorlunda ut i Sverige idag.
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

[quote=""Bjärke""] ...jag hade inte velat ha dig vid rodret på 40-talet...ok jag kanske var lite hård men du fattar vinken.[/quote]

omg...vad är det här??? vilken planet kommer du ifrån?
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Bjärke""]stå för din åsikt! :) [/quote]

Om du säger det så..

Förstår bara inte varför folk reagerar så starkt i en sån här fråga, detta är inte http://www.grafisktforum.org. Detta är ett forum för att diskutera företeelsen ruinturism / ue kalla det va du vill och hänga upp sig på en sån sak som en topbanner på ett forum tycker jag bara är onödigt. Jag följde dom diskussioner som uppstod iom hederskodex/informationstexter och förstår helt klart Benkar här i det han säger. Jag har en 10 årig kärriar som grafisk formgivare/art director i ryggen och det är frtf det jag jobbar med men inte lägger jag mig i utseendet på detta forum för det, just för att det är modsen och ägarnas sak att ha hand om. Detta är och har vart ett trevligt forum, försök behålla det så......


/R
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Själv bryr jag mig inga verken bu eller bä, men en fråga dyker upp... Om nu loggan inte betyder det minsta, varför byttes då den gamla ut? :confused:
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Akrylamid""]Själv bryr jag mig inga verken bu eller bä, men en fråga dyker upp... Om nu loggan inte betyder det minsta, varför byttes då den gamla ut? :confused: [/quote]

Mest för att den inte var så anpassad som banner, den har lite egenskaper som gör att den stökar till det för dom som har lägre upplösning och sådant, inget jätteviktigt.

För min del tycker jag bara att det är kul med lite förändring då och då.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""jasifil""]OK, om vi säger så här då. Vem betalar för detta forumet?
[/quote]

Jag är ju rejält off topic här känner jag men hoppas på överseende. Eftersom jag varit så naiv att jag trott att detta forum var ett s.k. gratisforum så har jag inte reflekterat över någon ägare tidigare utan har ju som bekant i milda ordalag nästan ifrågasatt den uppgiften. Nu har jag dock tänkt igenom det hela och inser givetvis att forumet har ju faktiskt en egen domän samt då även högst sannolikt plats i ett webbhotell. Dessa saker kostar naturligtvis pengar och jag är tacksam över att "ägaren" tillhandahåller detta till oss med intresse för UE och ruinturism.

Forumet har hittills, enligt min uppfattning, präglats av öppenhet och lyhördhet inför medlemmars åsikter. Hoppas det kan fortsätta på det spåret även i framtiden eftersom forumet definitivt fyller en funktion.
Därutöver tycker jag att även diskussionsklimatet hållits på en vettig nivå i de flesta fall. Detta är ett av de mer trivsamma forumen som jag besökt.

Vad gäller loggan så undrar jag helt stilla ifall det rent tekniskt finns någon omröstningsfunktion i den plattform man valt att använda? Vill man inte ha en omröstning i frågan så kvittar det för mig. Jag är nöjd med vilken som helst logga som moderatorerna väljer. :)
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

En logotyp är starkt förknippat med varumärket. Vårt "varumärke" är utforskande i urban miljö, lämningar efter försvar, industri, rekreation, transport och bostad. Förfall är oftast en del i utforskandet. Den nya logotypen ser snarare ut att vara förknippad med skateboard eller kanske konstnärlig färgindustri.

Logotypen/bannern är snygg i sig men den känns inte rätt för detta forum.
Men jag väntar med nyfikenhet på andra förslag till logotyp. :)

Kan vi få en collage med logotyper och anordna en omröstning?

Ja, människan är vanedjur. Ändrar man något allt för mycket känns det obekvämt.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
MrJ
Inlägg: 395
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 18:20

Inlägg av MrJ »

Nu tycker jag vi tar å lugnar ner oss lite va? :rolleyes:
Spår av det förflutna - Bortglömt, övergivet och kalla kriget.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""daytripper72""]
Bjärke skrev:...jag hade inte velat ha dig vid rodret på 40-talet...ok jag kanske var lite hård men du fattar vinken.
omg...vad är det här??? vilken planet kommer du ifrån?[/QUOTE]

Det är bara Godwins lag :D
Låst