Viktigt?

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Viktigt?

Inlägg av Akrylamid »

Jag tycker att det är lite konstigt med "Viktigt" som uttryck istället för det vädertagna besgreppet "Klistrad". Visst, viss info är viktigt, men det finns ju ett underforum som heter just "Viktig information".

Hur viktig är tråden "Viktigt: Tematråd: Dagens bild ( 1 2 3 4 5 ... Sista sidan)" egentligen? De flersta klistrade trådar är ju egentligen inte viktiga alls, utan endast klistrade.

Inge stor grej så klart, bara en tanke...
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Akrylamid""]Jag tycker att det är lite konstigt med "Viktigt" som uttryck istället för det vädertagna besgreppet "Klistrad". Visst, viss info är viktigt, men det finns ju ett underforum som heter just "Viktig information".

Hur viktig är tråden "Viktigt: Tematråd: Dagens bild ( 1 2 3 4 5 ... Sista sidan)" egentligen? De flersta klistrade trådar är ju egentligen inte viktiga alls, utan endast klistrade.

Inge stor grej så klart, bara en tanke...[/quote]

Ja, det kan ju fråga sig, verkar ju som om det är så i Svensk-översättning av vBulletin -forum, samma sak på tex FB och FF

i phpBB så är det andra benämningar/funktioner, där kan man välja mellan "Anslag" och "Globalt anslag".

Om man är lite av en vBulletin-hackare kan man säkert gå in och ändra i koden, från "Viktigt" till "Klistrad", men är samtidigt sådana ändringar som kan spöka vid en uppgradering av vBulletin-version.

/B
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Sv: Viktigt?

Inlägg av FRH »

Det är väl bara att gå in i språkfilerna och ändra ett ord? Språkfilerna måste ju vara separerade från all vBulletin-kod så kan kan inte förstår hur det skulle påverka någon uppgradering eller något annat heller för den delen.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Frohike""]Det är väl bara att gå in i språkfilerna och ändra ett ord? Språkfilerna måste ju vara separerade från all vBulletin-kod så kan kan inte förstår hur det skulle påverka någon uppgradering eller något annat heller för den delen.[/quote]

Om du bara visste hur det kan spöka vid uppgraderingar.
Det bästa är att låta ALLT vara som det var från början..
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Viktigt?

Inlägg av Grishnac »

Det är nog inte så svårt att fixa till tror jag, men jag har inte tillgång till det gränssnittet där man kan stöka runt med koden och han som har det är sällan inne och donar här nuförtiden. Jag kan däremot höra med honom om han kan ge mig en lektion i att koda om så att jag kan fixa sådana här ändringar.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar