Finansiering av forumet (medlemmar hjälps åt)

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

kiviöli
Inlägg: 17
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 16:30

Inlägg av kiviöli »

Driver du forumet hemma på en hyfsad Internet-lina kostar ett domännamn 100 kr/år, behöver du ett webhotell blir det en dryg tusenlapp per år.

:)

.
Användarvisningsbild
r0bzAn
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 16:34

Inlägg av r0bzAn »

[quote=""DMT""]Det är ju som nån tidigare skrev, sällan att man (iaf jag) tänker på att/vad såna här saker kostar härute i cyberrymden.

-Jag lyfter på min virtuella hatt, tackar och bockar för att du/ni satt upp, ordnat och driver denna mötesplats för oss med detta intresse :) [/quote]

Instämmer med föregående talare :)
X-boing
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 08 jun 2010, 12:35

Inlägg av X-boing »

[quote=""DMT""]Det är ju som nån tidigare skrev, sällan att man (iaf jag) tänker på att/vad såna här saker kostar härute i cyberrymden.

-Jag lyfter på min virtuella hatt, tackar och bockar för att du/ni satt upp, ordnat och driver denna mötesplats för oss med detta intresse :) [/quote]


Inget drivs utan bakomliggande anledning..I detta fallet publicitet.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""X-boing""]Inget drivs utan bakomliggande anledning..I detta fallet publicitet.[/quote]

Nu kan jag iofs inte uttala mig om exakt vad det finns för bakomliggande syfte i det här fallet, men precis allting som görs har ett bakomliggande syfte. Som t.ex att man arbetar för att ha mat för dagen etc...

Det kan finnas många olika "bakomliggande" skäl till att driva ett forum, men alla är inte nödvändigtvis av kommersiell natur. Även gemenskap och intresse kan många gånger vara skäl nog, men jag tycker inte att vi ska spekulera om detta utan det får isåfall de som driver det själva uttala sig om...

I övrigt tycker jag att om så vore, så är publicitet ett mycket bra, fullgott och helt rumsrent skäl. Det innebär ju i förlängningen att andra som är intresserade men kanske inte aktiva, bidrar till att kunna hålla en hög kvalitet på intresset (genom något de kanske köper pga publiciteten)... :)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""X-boing""]Inget drivs utan bakomliggande anledning..I detta fallet publicitet.[/quote]

Det är alltid bra när folk med djup insikt i saker yttrar sig, om man hade tänkt ett steg längre så hade man kanske insett att det här forumet kanske inte är något jättebra ställe att söka publicitet på - då fungerar radio, tv och tidningar bättre.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""X-boing""]Inget drivs utan bakomliggande anledning..I detta fallet publicitet.[/quote]

Känns som jag kan leva med detta i så fall ;) , den virtuella hatten är fortfarande lyft.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""Grishnac""]Det är alltid bra när folk med djup insikt i saker yttrar sig, om man hade tänkt ett steg längre så hade man kanske insett att det här forumet kanske inte är något jättebra ställe att söka publicitet på - då fungerar radio, tv och tidningar bättre.[/quote]
Det beror väll vem det är som söker publicitet? Vem som helst kan knappast få särskild mycket utrymme i radio, tv eller tidningar.
Skriv svar