Finansiering av forumet (medlemmar hjälps åt)

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Bjärke
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 02 sep 2010, 09:18

Finansiering av forumet (medlemmar hjälps åt)

Inlägg av Bjärke »

Det har ju varit en del snack om att detta inte är ett gratisforum dvs att det kostar pengar att driva och dessa pengar kommer ju från någons ficka. Jag gillar verkligen detta forum och vill verkligen inte att det ska läggas ner som det visst varit nära några gånger. Om ekonomi e en av anledningarna så tänkte jag att vi tillsammans kan spekulera kring sätt att finansiera forumet på.

# reklam på sidan

# Donationer (så drivs världens största ue-forum, uer.ca)

# försäljning av 28D-grejor, muggar, tröjor, ficklampor :) , klistermärken, affischer etc

Hur låter detta?
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Ekonomin har nog aldrig haft med den saken att göra. Om det skulle behövas finansiell hjälp för att driva forumet vidare så tror jag nog att det meddelas.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Nu var det ju inget prat i den tråden direkt om att det råder någon direkt ekonomisk kris för forumet. Men det kanske det gör, eller så gör det det inte. Jag vet ej.

Men det som sades förut var nog mest bara för att påpeka att pengarna faktiskt kommer ur någons ficka när folk tog för givet och trodde att hela kalaset var gratis.

Så ingen har ju än bett om några pengar. Men om forumets ägare behöver donationer för att kunna hålla det uppe någon gång så ställer jag absolut upp. Det har jag gjort förr för andra fina forum och tycker det är en självklarhet om man tillbringar så mycket tid och läsning som man faktiskt gör här.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Finansiering av forumet (medlemmar hjälps åt)

Inlägg av Grishnac »

Vad jag vet föreligger inga ekonomiska bekymmer för forumets exitens.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Felpost, fel post.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

Det är helt cool.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Rent generellt vad kan det kosta att driva ett forum? Om någon utan kontakter och som måste köpa alla tjänster drar igång? Säkert svårt ge ett svar då mkt spelar in men är det tusenlappar eller pratar vi 6 siffriga belopp?

"Nyfiken"
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Elagabalus""]Rent generellt vad kan det kosta att driva ett forum? Om någon utan kontakter och som måste köpa alla tjänster drar igång? Säkert svårt ge ett svar då mkt spelar in men är det tusenlappar eller pratar vi 6 siffriga belopp?

"Nyfiken"[/quote]

Kolla lite vad det kostar att registrera en hemsida hos en leverantör.
Kostnaden för att köpa in själva motorn.
Sedan får man väl räkna på en del datatrafik etc..
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Elagabalus""]Rent generellt vad kan det kosta att driva ett forum? Om någon utan kontakter och som måste köpa alla tjänster drar igång? Säkert svårt ge ett svar då mkt spelar in men är det tusenlappar eller pratar vi 6 siffriga belopp?

"Nyfiken"[/quote]

Jag är osäker. Det bakas ju in i alla våra serverkostnader och konsulttjänster och så där. Men just nu flyter det ju ganska bra.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Det är ju som nån tidigare skrev, sällan att man (iaf jag) tänker på att/vad såna här saker kostar härute i cyberrymden.

-Jag lyfter på min virtuella hatt, tackar och bockar för att du/ni satt upp, ordnat och driver denna mötesplats för oss med detta intresse :)
Skriv svar